Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Стан фінансового забезпечення
Із державного бюджету по КПК 0501020 “Здійснення правосуддя місцевими та апеляційними судами” на 2016 рік кошторисом затверджено видатки по загальному фонду на суму 48 978,5 тис. грн., які передбачено на оплату праці та нарахування заробітної плати.
Протягом року профінансовано кошти в сумі передбаченим кошторисом на 2016 рік, тобто 48978,5 тис.гривень, які використані для вилати заробітної плати повністю.
Спеціальним фондом на 2016 рік з урахуванням змін затверджено асигнувань у сумі 38499,3 тис. грн., із них 5282,3 тис. гривень – на капітальні видатки. Протягом дванадцяти місяців 2016 року використано кошти в сумі 5125,8 тис. гривень.
Призначення коштів на виплату заробітної плати дозволило виплачувати суддям суддівську винагороду у розмірі 10 мінімальних заробітних плат та при наданні відпустки – матеріальну допомогу на оздоровлення в розмірі посадового окладу. Працівникам апаратів судів заробітна плата складалася з обов’язкових виплат (посадовий оклад, надбавка за ранг, вислуга років), матеріальних допомог на оздоровлення та вирішення соціально-побутових питань та премій.
На оплату комунальних послуг та енергоносіїв по спеціальному фонду з урахуванням змін заплановано та використано протягом січня-грудня 2016 року кошти у сумі 3 146,8 тис. гривень.
Заборгованості за надані комунальні послуги на кінець звітного періоду немає.
Інформатизаційне та фінансово-господарське забезпечення
Впродовж 2016 року територіальним управлінням ДСА України у Тернопільській області вжито низку заходів, спрямованих на організаційне забезпечення діяльності місцевих загальних судів та створення відповідних умов для повного і належного здійснення правосуддя.
До належного організаційного матеріально-технічного забезпечення судів слід віднести забезпечення комп’ютерною технікою, засобами для фіксування судового процесу, папером, засобами для відправлення поштової кореспонденції та іншими необхідними матеріалами.
На підставі здійсненого аналізу щодо забезпеченості технікою місцевих загальних судів області визначено потребу у комп’ютерній техніці з метою наближення фактичної кількості комп’ютерів до існуючих нормативів. Так, відповідно до проведених розрахунків з метою забезпечення відкритості і доступу до судових рішень та належної роботи судових установ області, необхідно придбати ще 54 комп’ютери. Станом на 30 грудня 2016 року місцевими судами області експлуатується 416 комп’ютерів, 16 з яких передані для користування ДП “Інформаційні судові системи”. Однак слід зауважити, що близько 90 комп’ютерів морально застарілі та фізично зношені, а термін експлуатації останніх перевищує десять років.
На виконання вимог Закону України “Про доступ до судових рішень” Тернопільським міськрайонним та районними судами області копії судових рішень надсилаються в електронному вигляді до ДП “Інформаційні судові системи”, яке є адміністратором Єдиного державного реєстру судових рішень. Ідентифікація рішень того чи іншого суду проходить за допомогою перевірки електронного цифрового підпису судді. Ключі та паролі електронного цифрового підпису суддям та працівникам апарату суду постійно оновлюються та виготовляються відповідальною особою територіального управління. Так, у четвертому кварталі 2016 року було виготовлено 117 ключів електронного цифрового підпису. Загалом територіальним управлінням Державної судової адміністрації України у Тернопільській області спільно із АЦСК ІДД ГУ ДФС у Тернопільській області протягом 2016 року виготовлено 310 ключів електронного цифрового підпису для суддів, працівників апаратів апеляційного, господарського, окружного адміністративного, місцевих судів області та працівників територіального управління ДСА України у Тернопільській області.
З метою отримання інформації щодо чинного законодавства, змін та доповнень до нього при здійсненні правосуддя в усіх судах області встановлено інформаційно-правові бази даних “Ліга-Закон-Еліт” та забезпечено їх постійне оперативне оновлення з офіційного сайту через мережу Інтернет.
Протягом четвертого кварталу 2016 року за кошти державного бюджету для поштових відправлень закуплено поштових марок на суму 345 тис. грн., 1600 пачок паперу, 111 картриджів для різноманітної офісної техніки, комп’ютерних дисків для запису судових засідань на суму понад 50 тис. грн., виготовлено судових повісток, обкладинок на справи, журнали те інше відповідно до додатків Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах на суму 97 тис. грн. та оформлено підписку періодичних видань на суму 114 тис. гривень.
Для судів та керівників апаратів місцевих загальних судів закуплено Діловий щоденник правника на 2017 рік в кількості 120 примірників.
Для потреб місцевих судів області закуплено 16 персональних комп’ютерів та 6 систем фіксування судового засідання “Акорд”, 1 принтер з двостороннім друком, копіювальні апарати формату А3, 5 швидкісних сканерів, 7 блоків безперебійного живлення для серверів з підвищеної ємності. З метою модернізації серверного обладнання, яке використовується місцевими судами закуплено твердотільні накопичувачі на суму 200 тис. гривень. Замінено 33 старі монітори на сучасні. В кримінальних залах судового засідання Тернопільського міськрайонного суду замінено 4 дисплейних екрани.
Відповідно до вимог Кримінального процесуального кодексу України та вимог ДБН у кримінальні зали судового засідання Теребовлянського та Чортківського районних судів придбано та встановлено три модульні металопластикові кабіни для підсудних (засуджених) на суму 200 тис.гривень.
Для потреб Чортківського та Тернопільського районного суду закуплено обладнання до двох систем відеофіксації судових засідань на суму 49 тис. гривень.
У приміщення Теребовлянського та Чортківського районних судів встановлено стаціонарні металошукачі та турнікети на суму 146 тис.грн., в архівне приміщення Збаразького районного суду виготовлено 43 м2 стелажів.
У зали судових засідань Монастириського, Теребовлянського та Тернопільського міскрайонного судів закуплено 58 крісел.
У Тернопільському міськрайоному суді проведено ремонт зовнішньої сходової з перилами та дообладнано пандусом для маломобільних груп населення.
Місцевими судами області для запису судових засідань використовуються 22 системи відеоконференцзв’язку, 20 звукозаписуючих комплексів “Камертон”, 39 звукозаписуючих комплексів “Оберіг”. 29 цифрових магнітофонів “Тритон” вилучено з судових установ та готуються документи про їх утилізацію та списання з бухгалтерського обліку. На протязі третього- четвертого кварталу за рахунок централізованої поставки отримано 14 сучасних систем звукозапису “Акорд”. Однак слід зазначити, що системи звукозапису “Оберіг” є морально застарілими, а програмне забезпечення не дає можливості в повному обсязі якісно записувати судові засідання. Тому звукозаписуючі комплекси “Оберіг” у майбутньому планується замінити на більш сучасні звукозаписуючі комплекси “Акорд” на новому програмно-апаратному забезпеченні.
Забезпечення судів приміщеннями
Одними із основних критеріїв відповідності приміщень судів згідно вимог державних будівельних норм ДБН В.2.2-26:2010 “Будинки і споруди. Суди” є:
- належна кількість кабінетів суддів,
- залів судових засідань,
- наявність камер для підсудних та приміщень конвою.
Cтаном на 30 грудня з 17 приміщень місцевих судів Тернопільської області вищезазначеним вимогам щодо здійснення правосуддя відповідають 5 адміністративних приміщень місцевих судів – Заліщицький, Збаразький, Зборівський, Монастириський та Теребовлянський районні суди.
Щодо технічного стану цих судів, необхідно зазначити, що у Заліщицькому районному суді протягом третього кварталу виготовлено проектно-кошторисну документацію та на сьогоднішній день завершено роботи з облаштування дахової покрівлі. Збаразький та Зборівський районні суди знаходяться у доброму стані. У Збаразькому районному суді протягом четвертого кварталу проведено ремонт залу судового засідання.
Зазначимо, що у Монастириському та Теребовлянському районних судах завершено розпочаті у 2015 році поточні ремонтні роботи адміністративних будівель судів. Тому на сьогоднішній день у зазначених судах є відповідні умови для проведення повного і незалежного правосуддя.
У Бережанському, Лановецькому, Підволочиському, Підгаєцькому районних та Тернопільському міськрайонному судах області створено також нормальні умови праці. Проте площа самих приміщень цих судів дещо не відповідає встановленим вимогам. У Тернопільському міськрайонному суді Тернопільської області протягом поточного року вдалося провести відповідні ремонтні роботи та облаштувати новий зал судового засідання для слухання справ в порядку кримінального судочинства, окремий кабінет для ознайомлення з матеріалами справ, облаштувати пандус для маломобільних груп населення згідно діючих норм ДБН, а також нову зовнішню сходову. Зазначимо, що протягом поточного року проведено ремонтні роботи в усіх кабінетах працівників та залах судового засідання Бережанського районного суду. Також протягом четвертого кварталу 2016 року вдалося провести ремонт приймальні голови та канцелярії Бучацького районного суду.
Потрібно зауважити, що для збільшення площі приміщення Лановецького районного суду достатньою для прибудови є земельна ділянка, на якій розташовано суд. У цьому суді протягом поточного року проведено ремонтні роботи у коридорі суду (входу), а також встановлено бруківку прилеглої території суду. Крім цього, облаштовано пандус для маломобільних груп населення згідно діючих норм ДБН.
Щодо Підгаєцького районного суду, то вирішенням питання збільшення площі приміщення може бути купівля частини приміщення першого поверху, яка знаходяться у приватній власності і на даний час не використовується.
У задовільному технічному стані залишаються сім районних судів області: Бучацький, Гусятинський, Заліщицький, Козівський, Кременецький, Чортківський та Шумський районні суди області.
Потребує ремонту та добудови і адмінприміщення Кременецького районного суду, у якому на п’ять суддів (згідно штатного розпису) 4 кабінети і лише 1 зал судового засідання. Зазначимо, що на даний час триває процес виготовлення технічної документації щодо реконструкції (добудови) приміщення цього суду, а також роботи встановлення огорожі Кременецького районного суду.
У Чортківському районному суді завершено розпочаті у 2015 році ремонтні роботи кабінетів працівників та залів судового засідання адмінприміщення суду.
Протягом поточного року для адмінприміщення Шумського районного суду у зал судових засідань виготовлено металеві решітки, в тому числі для кабінетів першого поверху.
Забезпечення безпеки суддів та охорони приміщень
Забезпечення виконання наказу ДСА України від 06.11.2003 р. № 575 та Плану заходів по впровадженню засобів охорони судів, створення належних умов для відправлення правосуддя перебуває на постійному контролі керівництва територіального управління Державної судової адміністрації України у Тернопільській області.
Станом на 30.01.2016 року лише приміщення Тернопільського міськрайонного суду охороняється цілодобово. В зв’язку зі вступом в дію Закону України “Про Національну поліцію” та розформуванням спецпідрозділу “Грифон” всі решту приміщення районних судів знято з охорони.
Територіальне управління неодноразово зверталось до керівництва Головного управління національної поліції в Тернопільській області з вимогою відновити охорону приміщень судів відповідно до прикінцевих та перехідних положень Закону України “Про судоустрій та статус суддів” та постанови Кабінету Міністрів України від 09.11.2015 року № 906, на що отримало категоричну відмову, зсилаючись на неукомплектованість особового складу працівниками поліції.
В четвертому кварталі 2016 року приміщення Теребовлянського та Чортківського районних судів обладнано стаціонарними (арочними) металошукачами марки “МДС -1.1”. Приміщення Лановецького, Підгаєцького районних та Тернопільського міськрайонного судів обладнані стаціонарними (арочними) металошукачами. В інших місцевих загальних судах області наявні ручні (переносні) металошукачі марки “МО-1”.
Пункти пропуску у приміщення Заліщицького, Лановецького, Підгаєцького, Шумського районних та Тернопільського міськрайонного судів обладнано автоматичними турнікетами марки “Бізант-5,3”. На протязі четвертого кварталу пункт пропуску в приміщення Теребовлянського та Чортківського районних судів обладнано автоматичним турнікетом марки “Бізант-5,3’.
У 15 судах встановлено охоронну сигналізацію, але у зв’язку з відсутністю фінансування по даній статті видатків з державного бюджету України, приміщення цих судів знято з пульту охорони. Обстеження систем сигналізації приміщень місцевих судів підтвердило необхідність у частковій заміні застарілого обладнання. Проведення робіт з модернізації систем охорони та підключення до пульту охорони буде здійснено за умови виділення додаткових коштів з державного бюджету України.
У 16 місцевих судах, зокрема Бережанському, Борщівському, Бучацькому, Гусятинському, Заліщицькому, Збаразькому, Зборівському Козівському, Кременецькому, Лановецькому, Підволочиському, Підгаєцькому, Теребовлянському Чортківському, Шумському районних та Тернопільському міськрайонному встановлено та підключено до пунктів пропуску осіб тривожні кнопки. В залах судових засідань, службових кабінетах суддів у приміщенні Монастириського районного судів будуть встановлені тривожні кнопки за умови виділення додаткових коштів з державного бюджету України.
В кримінальні зали судового засідання Теребовлянського та Чортківського районних судів виготовлено та встановлено модульні металопластикові кабіни для підсудних (засуджених) відповідно до вимог Кримінального процесуального кодексу України та ДБН.
В усіх приміщеннях судових установ встановлено пункти пропуску осіб та облаштовано камери схову речей громадян. Крім того, на приміщеннях судів встановлено прожектори для освітлення прилеглої території в нічний час доби.
Територіальним управлінням спільно із Головним управлінням Національної поліції в Тернопільській області проведено спільні наради за участю керівництва Національної поліції області та ТУ ДСА України у Тернопільській області, на якій обговорено питання про охорону приміщень всіх судів протягом робочого дня та про наближення чергових нарядів органів та підрозділів поліції до місць розташування судів, включення приміщень судів області до маршрутів патрулювання в нічний час та у вихідні і святкові дні.
Проведено зустріч з керівництвом другого батальйону ВЧ 3002 Національної гвардії України, на якій обговорено план спільних дій на під час виникнення надзвичайних ситуацій, визначено проблемні питання, що виникають під час несення служби військовослужбовцями другого батальйону ВЧ 3002 Національної гвардії України та обговорено способи їх усунення.
В області постійно проводиться моніторинг надзвичайних ситуацій щодо судів та суддів, відпрацьовуються можливі нестандартні випадки. Проводяться зустрічі з представниками правоохоронних органів, органів виконавчої влади та місцевого самоврядування щодо координації спільних дій на випадок виникнення фактів порушення громадського порядку в приміщеннях судів та неповаги до суду.
Протягом звітного періоду в Тернопільській області недопущено посягань на життя, здоров'я, майно суддів та інших працівників судових органів, випадків порушення громадського порядку та інших нестандартних ситуацій не зафіксовано.
Соціально – побутове забезпечення суддів
Відповідно до ст.138 Закону України “Про судоустрій і статус суддів” від 2 червня 2016 року № 1402-VIII, після призначення на посаду суддя, який потребує поліпшення житлових умов, забезпечується службовим житлом за місцем знаходження суду органами місцевого самоврядування в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
На виконання листа Державної судової адміністрації України від 06.03.2014 року № 14-1308/14, територіальне управління продовжує вести контрольні списки суддів, які потребують покращення житлових умов.
Станом на 30 грудня 2016 року таку інформацію оновлено та узагальнено. Так, у контрольному списку суддів знаходиться 21 суддя місцевих судів Тернопільської області та 1 особа, яка має право на отримання житла (вдова одного із суддів місцевого суду). Загалом усіх – 22 особи.
За період, що аналізується, а саме з 01.01.2016р. по сьогоднішній день інформація про отримання суддями місцевих судів Тернопільської області житла, які перебувають у контрольному списку – не надходила.
Стан кадрового забезпечення
Протягом 2016 року забезпечувалось ведення роботи з кадрами територіального управління Державної судової адміністрації України у Тернопільській області, а також надання консультацій та методичних рекомендацій місцевим судам області з питань організаційно-кадрової роботи.
Відповідно до штатного розпису територіального управління Державної судової адміністрації України у Тернопільській області, станом на 31.12.2016 р. штатна чисельність працівників становить 15 штатних одиниць.
У лютому 2016 року на підставі наказу Державної судової адміністрації України від 03.02.2016 р. № 27/к «Про внесення змін до наказу Державної судової адміністрації України від 20.11.2014 № 688/к», у штат територіального управління введено додаткову одну штатну одиницю у відділ планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності - заступника начальника вищезазначеного відділу. Проте, відповідно до статті 151 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», на виконання наказу ДСА України від 29.04.2016 № 87 «Про Типову структуру територіального управління Державної судової адміністрації України», 04 травня 2016 року головою Державної судової адміністрації України затверджено нову структуру територіального управління ДСА України у Тернопільській області та відповідно штатний розпис у новій редакції, при цьому штатна чисельність працівників апарату управління не змінилась.
Структуру та штатний розпис з 04 травня 2016 року введено в дію наказом начальника територіального управління від 04.05.2016 р. № 12 «Про введення в дію структури та штатного розпису ТУ ДСА України у Тернопільській області». Згідно нової структури, у апараті територіального управління відбулось перейменування структурних підрозділів та посад, а саме:
- сектор організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій перейменовано в сектор організаційного забезпечення діяльності судів та судової статистики;
- сектор матеріально-технічного та господарського забезпечення, організації діяльності служби судових розпорядників в сектор з питань управління об’єктами державного майна;
- посада провідного спеціаліста з діловодства, контролю та роботи зі зверненнями на посаду головного спеціаліста по роботі зі зверненнями та доступу до публічної інформації;
- посаду головного спеціаліста з кадрової роботи перейменовано на посаду головного спеціаліста по роботі з персоналом;
- посаду головного спеціаліста з забезпечення договірної та позовної роботи на посаду головного спеціаліста із забезпечення договірної та позовної роботи.
У відділі планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності територіального управління ліквідовано:
- посаду заступника начальника відділу (1 шт. одиниця) та введено посаду головного спеціаліста (1 шт. одиниця);
- посаду провідного спеціаліста (1 шт. одиниця) та введено посаду головного спеціаліста (1 шт. одиниця).
Станом на кінець грудня 2016 року у територіальному управлінні працює 12 державних службовців, що становить 80 % від штатної чисельності. З них:
- 3 чоловіки (1 особа у віці 25-35 років, 1 особа у віці 35-45 років та 1 - у віці 55-65 років);
- 9 жінок (5 осіб у віці 25-35 років, 3 особи жіночої статі у віці 45-55 років та 1 жінка у віці старше 55 років).
За період з січня по грудень 2016 року у штат територіального управління не приймались нові працівники.
На даний час у територіальному управлінні наявною залишається 3 вакансії державних службовців, а саме: 2 головних спеціаліста відділу планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності та головний спеціаліст по роботі зі зверненнями та доступу до публічної інформації.
Штатну чисельність суддів у місцевих судах Тернопільської області затверджено у кількості 94 штатні одиниці згідно наказу ДСА України від 15 жовтня 2014 року № 133 “Про визначення кількості суддів у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, міст Києва та Севастополя, апеляційного суду Автономної Республіки Крим” (зі змінами, внесеними наказами ДСА України від 21.10.2014 р. № 141, від 05.06.2015 р. № 77) та від 28 жовтня 2015 року № 185 «Про визначення кількості суддів в апеляційному суді Тернопільської області та Тернопільському міськрайонному суді Тернопільської області». Фактична чисельність на кінець грудня 2016 року становить 71 суддя із врахуванням суддів, що перебувають у відпустках, передбачених ст. 179 КЗпП України.
Штатна чисельність суддів у Тернопільському окружному адміністративному суді затверджена у кількості 16 штатних одиниць, згідно наказу ДСА України від 14.05.2012 р. № 52, фактична чисельність – 15 суддів.
Відповідно до наказу Державної судової адміністрації України від 18 серпня 2010 року № 120, у Господарському суді Тернопільської області штатна кількість посад суддів становить 18, фактично працює 15 суддів.
Відповідно до наказу ДСА України від 24 грудня 2014 року № 170 “Про затвердження штатної чисельності працівників апаратів місцевих та апеляційних судів” із внесеними змінами згідно наказу Державної судової адміністрації України від 09.06.2016 р. № 111 «Про внесення змін до наказу Державної судової адміністрації України від 24.12.2014 № 170», штатну чисельність працівників апаратів місцевих судів Тернопільської області затверджено у кількості 425 штатних одиниць.
У зв’язку із прийняттям та вступом в законну силу з 01 травня 2016 року нової редакції Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 р. № 889-VІІІ (далі - Закон) особливих змін зазнали посади помічників суддів місцевих судів, втративши статус державних службовців. Згідно статті 92 Закону посаду помічника судді віднесено до посад патронатної служби. Відповідно до вищенаведеного, чисельність працівників апаратів місцевих судів Тернопільської області має наступний вигляд:
Місцеві загальні суди Тернопільської області |
Штатна чисельність працівників апаратів судів |
З них |
|||
Державні службовці |
Патронат (помічники суддів) |
Службовці |
Робітники |
||
425 |
280 |
94 |
20 |
31 |
Фактично зайняті посади працівників апаратів місцевих судів Тернопільської області станом на 31 грудня 2016 року становить 386 осіб, які обіймають посади на постійній основі.
Згідно затверджених штатних розписів місцевих судів Тернопільської області, штатна чисельність державних службовців становить 280 штатних одиниць, штатна чисельність службовців затверджена в кількості 20 одиниць та робітників - в кількості 31 штатна одиниця.
Вакантними на кінець звітного періоду є 37 посад працівників апаратів місцевих судів Тернопільської області, включаючи посади державних службовців, робітників та службовців (із врахуванням посад працівників патронатної служби, а саме помічників суддів).
Станом на початок січня 2017 року укомплектовано майже всі посади керівників апаратів місцевих судів Тернопільської області та їх заступників.
Протягом 2016 року звільнено 2 керівника апарату місцевих судів Тернопільської області. Призначення керівників апаратів місцевих судів та заступників області не відбувалось.
Протягом звітного періоду 2016 року територіальним управлінням ДСА України у Тернопільській області вживались відповідні заходи щодо організаційного забезпечення виконання Указів Президента України та Постанов Верховної Ради України з питань призначення суддів, їх переведення та звільнення із займаної посади, а також обрання на посаду судді безстроково.
На протязі періоду, що аналізується виконано Указ Президента України від 23 січня 2016 року № 21/2016 “Про переведення суддів” в частині переведення у межах п’ятирічного строку суддю господарського суду Тернопільської області ГАЛАМАЙ Олесю Зеновіївну на роботу на посаді судді Львівського господарського суду Львівської області.
На підставі Указу Президента України від 29.09.2016 р. № 425/2016 «Про призначення та звільнення суддів», призначено строком на п’ять років Гриновець Оксану Богданівну на посаду судді Козівського районного суду Тернопільської області.
Постанов Верховної Ради України про обрання суддів безстроково протягом періоду з січня по кінець грудня 2016 року у територіальне управління не надходило.
Відповідно до нормативно-правових актів про звільнення суддів, а саме Постанов Верховної Ради України, протягом звітного періоду звільнено 13 суддів місцевих судів Тернопільської області, у зв’язку з поданням заяви про відставку.
Судді, яких звільнено з посад суддів:
- Кузьменко Ірину Олександрівну – суддю Підволочиського районного суду Тернопільської області, згідно Постанови Верховної Ради України від 08.09.2016 р. 1515-VІІІ «Про звільнення суддів».
Відповідно до Постанови Верховної Ради України від 22.09.2016 р. № 1600-VІІІ «Про звільнення суддів», з посад суддів також звільнено:
- Гордєєва Володимира Олексійовича – суддю Бучацького районного суду Тернопільської області;
- Римара Григорія Миколайовича – суддю Гусятинського районного суду Тернопільської області;
- Козяр Людмилу Василівну – суддю Гусятинського районного суду Тернопільської області;
- Ткаченка Олега Миколайовича – суддю Збаразького районного суду Тернопільської області;
- Кренцеля Михайла Івановича – суддю Козівського районного суду Тернопільської області;
- Вирсту Михайла Михайловича – суддю Козівського районного суду Тернопільської області;
- Зембру Євгена Йосиповича – суддю Кременецького районного суду Тернопільської області;
- Буячок Любов Іванівну – суддю Лановецького районного суду Тернопільської області;
- Могачевську Віру Йосипівну – суддю Підволочиського районного суду Тернопільської області;
- Ігнатову Галину Володимирівну – суддю Підгаєцького районного суду Тернопільської області;
- Бойка Івана Івановича – суддю Теребовлянського районного суду Тернопільської області;
- Берегуляка Федора Григоровича – суддю Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області.
Станом на кінець грудня 2016 року вакантними залишаються 27 посад суддів у місцевих судах Тернопільської області (із врахуванням Тернопільського окружного адміністративного та Господарського суду Тернопільської області), з них:
- 2 вакантні посади судді у Бучацькому районному суді Тернопільської області;
- 2 вакантні посади судді у Гусятинському районному суді Тернопільської області;
- 1 вакантна посада судді у Збаразькому районному суді Тернопільської області;
- 2 вакантні посади судді у Козівському районному суді Тернопільської області;
- 1 вакантна посада судді у Кременецькому районному суді Тернопільської області;
- 2 вакантні посади судді у Лановецькому районному суді Тернопільської області;
- 2 вакантні посади судді у Підволочиському районному суді Тернопільської області;
- 2 вакантні посади судді у Підгаєцькому районному суді Тернопільської області;
- 2 вакантні посади судді у Теребовлянському районному суді Тернопільської області;
- 5 вакантних посад суддів у Тернопільському міськрайонному суді Тернопільської області;
- 1 вакантна посада у Чортківському районному суді Тернопільської області;
- 1 вакантна посада у Шумському районному суді Тернопільської області;
- 1 вакантна посада судді у Тернопільському окружному адміністративному суді;
- 3 вакантних посади суддів у господарському суді Тернопільської області.
Станом на 31 грудня 2016 року у місцевих судах Тернопільської області 17 суддів, які не здійснюють правосуддя із різних причин, зокрема закінчення терміну повноважень судді, а саме:
№ з/п |
Найменування суду |
Термін повноважень закінчився (5 років) |
1 |
Бережанський районний суд Тернопільської області |
1 |
2 |
Заліщицький районний суд Тернопільської області |
1 |
3 |
Кременецький районний суд Тернопільської області |
1 |
4 |
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області |
6 |
5 |
Тернопільський окружний адміністративний суд |
6 |
6 |
Господарський суд Тернопільської області |
2 |
Разом |
17 |
Суддів, які не прийняли присягу судді, а також, які станом на початок січня 2017 року досягли граничного віку перебування на займаній посаді у місцевих судах Тернопільської області немає.
Фактично працюючих суддів, які здійснюють правосуддя у місцевих судах області становить 101 суддя, враховуючи Господарський суд Тернопільської області та Тернопільський окружний адміністративний, що становить 78,91 % від штатної чисельності суддів у цих судах (128), яка затверджена відповідно до наказів Державної судової адміністрації України.
У зв’язку з ситуацією, що складається в місцевих судах Тернопільської області через відсутність повноважень суддів та наявності вакантних посад суддів, у судах виникає проблема доступу громадян до правосуддя. Відсутність повноважень у суддів протягом 2016 року, а також значний показник звільнення суддів наприкінці вересня 2016 року може створити загрозу кількісним та якісним показникам розгляду справ, оскільки навантаження щодо розгляду судових спорів, яке перекладається на інших суддів є надмірним.
Перелік місцевих загальних судів Тернопільської області, у яких судді не здійснюють правосуддя у зв’язку із закінченням строку, на який їх призначено:
№ п\п |
Найменування суду |
П. І. Б. судді |
Підстави припинення повноважень |
Дата закінчення повноважень |
1. |
Бережанський районний суд Тернопільської області |
Музика Ярослав Михайлович |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
20.02.2015 |
2. |
Заліщицький районний суд Тернопільської області |
Шевчук Валентина Михайлівна |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
12.05.2015 |
3. |
Кременецький районний суд Тернопільської області |
Коротич Ігор Анатолійович |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
13.05.2014 |
4. |
Тернопільський міськарйонний суд Тернопільської області |
Вийванко Олег Михайлович |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
04.02.2015 |
5. |
Тернопільський міськарйонний суд Тернопільської області |
Дуда Олександр Олександрович |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
13.05.2015 |
6. |
Тернопільський міськарйонний суд Тернопільської області |
Черніцька Ірина Миколаївна |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
19.06.2015 |
7. |
Тернопільський міськарйонний суд Тернопільської області |
Гуменний Петро Петрович |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
25.02.2016 |
8. |
Тернопільський міськарйонний суд Тернопільської області |
Герчаківська Ольга Ярославівна |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
03.03.2016 |
9. |
Тернопільський міськарйонний суд Тернопільської області |
Делікатна Лілія Володимирівна |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
07.06.2016 |
10. |
Господарський суд Тернопільської області |
Гевко Володимир Львович |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
21.01.2015 |
11. |
Господарський суд Тернопільської області |
Чопко Юрій Олегович |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
17.06.2015 |
12. |
Тернопільський окружний адміністративний суд |
Мірінович Уляна Анатоліївна |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
22.06.2015 |
13. |
Тернопільський окружний адміністративний суд |
Баб’юк Петро Михайлович |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
30.04.2015 |
14. |
Тернопільський окружний адміністративний суд |
Жук Андрій Володимирович |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
28.07.2015 |
15. |
Тернопільський окружний адміністративний суд |
Мандзій Олексій Петрович |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
11.10.2015 |
16. |
Тернопільський окружний адміністративний суд |
Баранюк Андрій Зіновійович |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
29.09.2015 |
17. |
Тернопільський окружний адміністративний суд |
Хрущ Вікторія Леонідіївна |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
12.01.2016 |
Протягом 2016 року місцевим загальним судам Тернопільської області надавалась методична допомога з питань:
- організації проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов’язків і завдань за підсумками роботи 2015 року;
- правильності заповнення декларацій про доходи та зобов’язання фінансового характеру, в тому числі і за кордоном щодо себе та членів своєї сім’ї за 2015 рік;
- надання щорічних відпусток працівникам апарату та суддям;
- встановлення випробувального терміну при прийнятті на роботу;
- прийняття на роботу на період відпустки з вагітністю та пологами, відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку;
- особливості застосування Законів України “Про очищення влади”, “Про судоустрій і статус суддів” у редакції Закону України від 12.02.2015 № 192-VІІ;
- щодо порядку виготовлення посвідчень суддів, призначених на посаду судді вперше (обраних безстроково) та суддів, призначених на адміністративні посади;
- заповнення щомісячного звіту щодо штатної та фактичної чисельності суддів та працівників апаратів місцевих судів;
- порядку заповнення Звіту щодо підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів за перший квартал, півріччя та ІІІ квартали 2016 року;
- організація впровадження та реалізація виконання вимог Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 р. № 889-VІІІ;
- вивчення та впровадження нових нормативно-правових актів, які прийнятті на виконання вимог Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 р. № 889-VІІІ, який набрав чинності з 01 травня 2016 року.
Протягом звітного періоду 2016 року, згідно плану роботи територіального управління Державної судової адміністрації України у Тернопільській області, затвердженого начальником територіального управління, та з метою вивчення стану ведення кадрового діловодства, головним спеціалістом по роботі з персоналом територіального управління перевірено і надано методичну та практичну допомогу Підволочиському, Монастириському, Бучацькому та Теребовлянському районним судам Тернопільської області.
Результати проведеної перевірки показали, що роботу, з питань ведення кадрової політики у перших двох судах слід відмітити на належному рівні, як з боку керівника апарату суду, який здійснює безпосереднє керівництво діяльністю суду, забезпечує реалізацію державної політики з питань кадрової роботи та державної служби в апараті суду та консультанта (з кадрової роботи) суду, яка є відповідальним працівником за ведення кадрового діловодства у суді, а в двох останніх судах - кадрову роботу слід відмітити на вкрай негативному рівні.
Протягом періоду, що аналізується територіальним управлінням Державної судової адміністрації України у Тернопільській області видано 108 накази. З них:
- з кадрових питань (особового складу) – 72;
- щодо надання відпусток – 32;
- щодо відряджень – 4.
На виконання вимог статті 45 Закону України від 14.10.2014 р. № 1700-VII "Про запобігання корупції" (з урахуванням частини другої прикінцевих положень цього Закону) та статті 8 Закону України «Про державну службу», із 13 фактично працюючих державних службовців територіального управління, в термін до 01 квітня 2016 року, всі працівники подали декларації про майно, доходи витрати і зобов’язання фінансового характеру за 2015 рік.
Випадків щодо несвоєчасного подання декларацій не було.
Заповнені бланки декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за минулий рік, головним спеціалістом по роботі з персоналом територіального управління долучено до особових справ державних службовців, а також на виконання статті 12 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», копії декларацій працівників територіального управління надіслано територіальним органами (державним податковим інспекціям) за місцем проживання (податковою адресою) суб’єкта декларування.
Територіальним управлінням ДСА України у Тернопільській області постійно ведеться робота щодо направлення на адресу Державної судової адміністрації України карток обліку на виготовлення посвідчень суддям, а також направлення посвідчень на знищення відповідно до Положення про порядок виготовлення, обліку, заміни та знищення посвідчень суддів, суддів, яких призначено на адміністративні посади, суддів у відставці, народних засідателів та присяжних, затверджене рішенням Ради суддів України від 25.04.2014 р. № 23.
Відповідно до листів Державної судової адміністрації України, територіальним управлінням організовано проходження практики у місцевих судах Тернопільської області 97 студентам вищих навчальних закладів.
З метою реалізації Закону України “Про очищення влади”, згідно з Порядком проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону України “Про очищення влади” (затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 № 563, зі внесеними змінами відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.03.2015 № 167), станом на кінець грудня 2016 року всі працівники територіального управління пройшли перевірку згідно ЗУ «Про очищення влади».
На виконання наказів Державної судової адміністрації України від 02.07.2015 р. № 96 та від 25.11.2015 р. № 204, з метою забезпечення виконання підпункту 1 пункту 14 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про забезпечення права на справедливий суд», враховуючи рішення Ради суддів України від 05.06.2015 № 57, протягом І півріччя 2016 року, головним спеціалістом по роботі з персоналом територіального управління забезпечено формування та збір суддівських досьє на всіх суддів Тернопільської області, які передано до Державної судової адміністрації України.
Крім того, на виконання наказу Державної судової адміністрації України
від 03 вересня 2015 року №163 «Про запровадження інформаційно-аналітичної
системи «Кадри-WEB» визначено відповідальних працівників за ведення інформаційно-аналітичної системи «Кадри-WEB» (далі - Система) та за підготовку приміщення та технічних засобів, необхідних для встановлення даної системи. Виготовлено сертифікати електронних цифрових підписів працівникам, з метою отримання доступу до інформаційно-аналітичної системи «Кадри-WEB».
В період з січня по грудень 2016 року, головним спеціалістом по роботі з персоналом територіального управління забезпечено внесення у базу даних інформаційно-аналітичної системи “Кадри-WEB” інформації необхідної для її роботи. У Систему введено штатний розпис територіального управління, створено облікові картки на всіх осіб, та продовжується робота по наповненню системи «Кадри - WEB» необхідною інформацією по мірі надходження.
Підвищення кваліфікації
Територіальним управлінням Державної судової адміністрації України у Тернопільській області приділяється належна увага зовнішньому навчанню та підвищенню кваліфікації працівників управління та працівників апаратів місцевих судів області. Проводиться робота щодо залучення суддів та працівників місцевих судів Тернопільської області до проходження курсів підвищення кваліфікації в Національній школі суддів України та її Чернівецькому регіональному відділенні.
Підготовка здійснюється відповідно до Графіку підготовки відповідної категорії суддів та працівників апаратів судів на 2016 рік Чернівецького регіонального відділення Національної школи суддів України, який висвітлено на офіційному веб-сайті територіального управління.
Протягом 2016 року 141 раз підвищили кваліфікацію судді місцевих судів Тернопільської області, з них:
- призначених вперше - 17;
- обраних безстроково - 32;
- обраних на адміністративну посаду у суді - 3;
- суддів, які пройшли періодичне навчання
з метою підвищення кваліфікації - 89.
Протягом 2016 року підвищення кваліфікації 65 разів пройшли працівники апаратів місцевих судів Тернопільської області, з них:
- керівників апаратів судів та їх заступників - 28;
- інших державних службовців апаратів судів - 37.
04.08.2016 року, Національним агентством з питань запобігання корупції на базі Тернопільської обласної державної адміністрації було проведено семінар щодо користування новою системою електронного декларування згідно із Законом України «Про запобігання корупції», участь у якому взяли судді та працівники апаратів місцевих загальних та спеціалізованих судів Тернопільської області. Загалом, зазначений тренінг пройшло 61 слухач, зокрема: 27 суддів місцевих судів області (включаючи Господарський суд Тернопільської області та Тернопільський окружний адміністративний суд),
10 керівників апаратів цих судів, 11 заступників керівників апаратів та 13 спеціалістів, які здійснюють організаційно –кадрове забезпечення у зазначених судах, а також працівники територіального управління ДСА України у Тернопільській області.
З метою висвітлення інформації про роботу ТУ ДСА України у Тернопільській області, протягом 2016 року на офіційному веб-сайті територіального управління було розміщено 60 публікацій щодо результатів діяльності (підсумків роботи) територіального управління у 2015 році та за 2016 рік.
Зокрема, у розділі “Новини” розміщено 35 публікацій: критерії оцінки роботи ТУ ДСА України у Тернопільській області за 2015 рік, перший квартал 2016 року та перше півріччя 2016 року; аналіз обліково-статистичної роботи у ТУ ДСА України у Тернопільській області та місцевих загальних судах за 2015 рік та за І півріччя 2016 року; про зміну рахунку внесення заставних коштів ТУ ДСА України у Тернопільській області; про введення депозитного рахунку суду; про участь начальника територіального управління у підсумковій нараді суддів щодо результатів роботи місцевих судів Тернопільської області за 2015 рік, у міжнародній науково-практичній конференції, у Тернопільському регіональному судовому форумі, організованому Асоціацією розвитку суддівського самоврядування України та Асоціацією правників України за підтримки Ради суддів України; про візит делегації від Консультативної місії Європейського Союзу з реформування цивільної безпеки в Україні; про розміщення графіків підготовки суддів та працівників апаратів місцевих загальних судів на 2016 рік; огляду даних про стан здійснення правосуддя місцевими судами Тернопільської області за 2015 рік та за І півріччя 2016 року; про щорічне оцінювання керівників апаратів місцевих судів Тернопільської області та їх заступників покладених на них обов’язків і завдань у 2015 році; про проведення 30.03.2016 р. та 26.05.2016 р. семінарів з керівниками апаратів місцевих судів Тернопільської області за участю начальника ТУ ДСА України у Тернопільській області Теслюка Я.С., його заступника Вільчинської О.В., працівників ТУ; про участь заступника начальника та головного бухгалтера територіального управління в нараді 5-6 вересня 2016 р. у м. Київі; про участь працівника територіального управління в семінарі на тему «Реєстр судових справ ДСА України. Введення інформації про судові справи та робота з Реєстром»; про участь у семінарі «Онлайн проти корупції»; про здійснення начальником територіального управління прийому громадян в режимі відео конференції; про відкриття ДСА України «гарячої» телефонної лінії; про затвердження ДСА України Тимчасового регламенту надсилання судом електронних документів учасникам судового процесу, кримінального провадження; щодо кількості виготовлених ключів ЕЦП та інші.
У розділі “Структура/керівництво” доповнено інформацію щодо завідувача сектору.
У розділі “Інформація для громадян” внесено зміни в графік прийому громадян; реквізити для перерахування судового збору; розміщено декларації начальника ТУ та його заступника за 2015 рік.
У розділі “Інформація для суддів” розміщено графік підготовки суддів на 2016 рік Чернівецького регіонального відділення НШСУ; в розділі “Інформація для судів” - графік підготовки працівників апаратів судів на 2016 рік Чернівецького регіонального відділення НШСУ; розміщено результати проведення перевірок місцевих судів області за 2015 рік.
У розділі “Результати діяльності” опубліковано інформаційно-аналітичні довідки про роботу ТУ ДСА України у Тернопільській області у 2015 році, першому кварталі та першому півріччі 2016 року.
У розділі “Статистичні дані” розміщено зведені статистичні звіти про роботу судів першої інстанції з розгляду справ та матеріалів за 2015 рік, аналіз обліково-статистичної роботи в територіальному управлінні та місцевих судах області за 2015 рік та перше півріччя 2016 року та огляд даних про стан здійснення правосуддя місцевими судами області у 2015 році та першому півріччі 2016 року.
У розділі “Вакансії” розміщено новий Закон України “Про державну службу” від 10.12.2015 року.
У розділі “Протидія корупції” розміщено Державну програму щодо реалізації засад державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційної стратегії) на 2015-2017 роки; Порядок проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком; Положення про Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні правопорушення; Засади державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційна стратегія на 2014-2017 роки.
У розділі “Державні закупівлі” оприлюднено річний план, додаток до річного плану закупівель на 2016 рік та зміни до річного плану закупівель.
Додано розділ «Електронне декларування», в якому, для зручності користування, розміщені посилання на офіційний сайт Національного агентства з питань запобігання корупції, а саме: на законодавство стосовно електронного декларування, роз’яснення щодо заповнення електронних декларацій та, безпосередньо, подання декларацій в електронному вигляді.
Для зацікавлених осіб доступними також є відомості розділу “Виконання вимог Закону України “Про очищення влади”. Зокрема, накази ТУ ДСА України у Тернопільській області від 30.04.2015 р. та 16.06.2015 р. “Про проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених Законом України “Про очищення влади” до державних службовців територіального управління Державної судової адміністрації України у Тернопільській області” та “Про проведення перевірки щодо керівників апаратів місцевих судів Тернопільської області та їх заступників відповідно до Закону України “Про очищення влади”; інформація про початок перевірки професійних суддів та державних службовців та про її результати.
Територіальним управлінням здійснюється постійний контроль за оновленням інформації на офіційних веб-сайтах місцевих судів області. Керівники апаратів щокварталу інформують управління щодо розміщення публікацій на веб-сторінках судів. За 2016 рік на офіційних веб-сторінках місцевих судів розміщено 1639 публікацій.
У 2015 році Проект USAID “Справедливе правосуддя” підтримав ініціативи дванадцяти громадських організацій провести опитування громадян щодо їх задоволеності якістю функціонування судів з використанням методології карток громадянського звітування в усіх судах, розташованих в дванадцяти областях України (Івано-Франківська, Львівська, Черкаська, Чернівецька, Харківська, Сумська, Одеська, Хмельницька, Чернігівська, Волинська, Херсонська, Тернопільська області). Так, з 1 листопада 2015 р. по 15 січня 2016 р. групою спеціально підготовлених інтерв’юерів - громадською організацією “Інтелектуальний штаб громадянського суспільства” здійснено опитування респондентів - відвідувачів судів Тернопільської області. Опитування проводилися безпосередньо в приміщеннях судів шляхом індивідуального особистого інтерв’ю. За результатами дослідження групою складено звіт про громадське сприйняття роботи 20 судів Тернопільської області, на основі методології карток громадянського звітування, що є інструментом зовнішньої оцінки якості роботи суду. Переважна більшість від усіх респондентів в цілому оцінили якість роботи судів Тернопільської області на “добре” (47,9%) або “відмінно” (32,2%). За 5-бальною шкалою середня оцінка якості роботи судів Тернопільської області становить 4,03 бали.
Стан дотримання виконавської дисципліни
До територіального управління Державної судової адміністрації України у Тернопільській області за 2016 рік надійшло 5659 документів.
Із загальної кількості документів отримано безпосередньо:
- начальником територіального управління – 6;
- заступником начальника територіального управління – 719;
- відділом планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності – 3469;
- сектором організаційного забезпечення діяльності судів та судової статистики – 403;
- сектором з питань управління об’єктами державного майна – 64;
- головним спеціалістом по роботі з персоналом – 897;
- головним спеціалістом з забезпечення договірної та позовної роботи – 101.
З них із встановленими термінами виконання отримано 42 документа.
Серед документів, що надійшли до територіального управління протягом звітного періоду:
- 83 накази Державної судової адміністрації України;
- 306 листів Державної судової адміністрації України (в т.ч. від управлінь та відділів);
- 13 від Державного підприємства “Інформаційні судові системи”;
- 2 від Міністерства юстиції України, обласного управління юстиції у Тернопільській області;
- 3 від Ради суддів України;
- 22 від прокуратур;
- 41 від Головного управління Національної поліції України, районних управлінь;
- 3 від Вищого адміністративного суду України;
- 5 від Вищої кваліфікаційної комісії суддів України;
- 6 від Державної фіскальної служби України;
- 6 від СБУ;
- 35 - від Чернівецького регіонального відділення Національної школи суддів України;
- 9 від апеляційного суду Тернопільської області;
- 4345 від місцевих судів області;
- 5 від Господарського суду Тернопільської області;
- 36 від Тернопільської обласної державної адміністрації;
- 168 від органів місцевого самоврядування;
- 112 від органів виконавчої влади;
- 459 ін.
Всі отримані документи опрацьовано вчасно, без порушення встановлених термінів, а також у повному обсязі.
За 2016 рік територіальним управлінням підготовлено та надіслано 1383 вихідних документів, з них безпосередньо:
- начальником територіального управління – 11;
- заступником начальника територіального управління – 77;
- відділом планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності – 217;
- сектором організаційного забезпечення діяльності судів та судової статистики –228;
- сектором з питань управління об’єктами державного майна – 71;
- головним спеціалістом по роботі з персоналом – 743;
- головним спеціалістом з забезпечення договірної та позовної роботи – 36.
Державній судовій адміністрації України та територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в інших областях протягом поточного року надіслано 187 документів.
Крім цього, територіальним управлінням підготовлено та надіслано документів:
- 34 - Чернівецькому регіональному відділенню НШСУ;
- 4 - апеляційному суду Тернопільської області;
- 2 - Тернопільському окружному адміністративному суду;
- 321 - місцевим судам області;
- 21- районним прокуратурам;
- 47 - Головному управлінню національної поліції України, районним управлінням;
- 19 - Державній казначейській службі України у Тернопільській області;
- 3 - Національній школі суддів України;
- 174 - органам місцевого самоврядування;
- 31- Тернопільській обласній державній адміністрації;
- 116 - органам виконавчої влади;
- 611 - іншим.
Організаційно - методична робота
За 2016 рік робота територіального управління була спрямована на виконання завдань, визначених Указами Президента України, наказами Голови Державної судової адміністрації України для забезпечення належних умов діяльності місцевих судів Тернопільської області.
ТУ ДСА України у Тернопільській області сформовано і надіслано ДСА України зведені статистичні звіти про роботу місцевих загальних судів області (за встановленими формами) за 2015 рік, перший квартал 2016 року, перше півріччя 2016 року, 9 місяців 2016 року та за 2016 рік. За результатами статистичної звітності підготовлено Огляд даних про роботу місцевих судів Тернопільської області у 2015 році та першому півріччі 2016 року, який надіслано ДСА України та місцевим судам області.
За підсумками роботи територіального управління за 2016 рік проведено аналізи стану організаційної, обліково-статистичної роботи в ТУ ДСА України у Тернопільській області та місцевих судах області, стану виконання місцевими судами вимог Закону України від 22 грудня 2005 року “Про доступ до судових рішень”, стану виконання доручень та наказів Голови Державної судової адміністрації України, рішень колегії та інших розпорядчих документів Державної судової адміністрації України.
На підставі наданих районними судами області даних щодо надсилання копій судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень територіальним управлінням підготовлено узагальнену інформацію про стан виконання місцевими судами області вимог Закону України “Про доступ до судових рішень” за 2015 рік, I квартал 2016 року, перше півріччя 2016 року, 9 місяців 2016 року та за 2016 рік.
Відповідно до листа Державної судової адміністрації України від 10.01.2014 р. № 15-85/14 територіальним управлінням щомісячно узагальнюються та направляються ДСА України відомості щодо проведення сеансів відеоконференцзв’язку місцевими судами області. Так, за період з 01.01.2016 р. по 31.12.2016 р. судами проведено 780 сеансів відеоконференцзв’язку. З них: з іншими судами – 331, з установами Державної пенітенціарної служби – 441.
На виконання листа ДСА України від 05.02.2014 р. №15-684/14, управлінням щомісячно узагальнюється інформація про надсилання місцевими судами області SMS – повідомлень учасникам судового процесу (кримінального провадження), яка, відповідно, подається ДСА України. Так, у звітному періоді місцевими судами області направлено учасникам судового процесу 12783 текстів судових повісток, що становить 43889 SMS – повідомлень.
На виконання Закону України від 22 грудня 2005 року № 3262-ІУ “Про доступ до судових рішень”, Постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2006 р. №740 “Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру судових рішень”, територіальним управлінням систематично здійснюється аналіз щодо кількості судових рішень, надісланих місцевими судами області до Єдиного державного реєстру судових рішень.
Протягом звітного періоду місцевими судами області прийнято 91227 судових рішень. До ЄДРСР за даний період надіслано 92374 електронних копій судових рішень, що становить 101,26 % по відношенню до загальної кількості прийнятих.
На виконання спільного наказу прокурора Тернопільської області та начальника ТУ ДСА України у Тернопільської області від 15.05.2014 р. № 208/10, забезпечено систематичне проведення між місцевими судами області та органами прокуратури взаємозвірок щодо окремих рішень місцевих судів у кримінальних провадженнях, відповідно до затвердженої наказом форми.
Крім того, територіальним управлінням на виконання вимог Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 02 червня 2016 року № 1402-VIII направлені до районних рад Тернопільської області подання про затвердження списків присяжних, які будуть залучатися для розгляду і вирішення справ у районних судах області.
На виконання плану роботи територіального управління на I півріччя 2016 року, начальник управління Теслюк Я.С. 29 січня 2016 року прийняв участь у підсумковій нараді спільно із головою апеляційного суду Тернопільської області за участю голів місцевих судів, суддів щодо результатів роботи місцевих судів за 2015 рік.
05 лютого 2016 року у Тернопільському міськрайонному суді Тернопільської області відбулася зустріч керівництва територіального управління, суддів Тернопільського міськрайонного суду з делегацією від Консультативної місії Європейського Союзу з реформування цивільної безпеки в Україні, до якої увійшли стратегічний радник з питань судової реформи КМЄС в Україні Джон Каббон (Велика Британія), фахівець відділу регіонального співробітництва КМЄС в Україні Маркус Ролофс (Німеччина), асистент відділу з питань регіонального співробітництва Іванна Ільченко та спеціаліст з питань реформування судової системи Олена Точиловська. На зустрічі обговорено проблемні питання діяльності Тернопільського міськрайонного суду, утвердження суддівського самоврядування, причини неукомплектованості судового корпусу, забезпечення гарантій незалежності суду і суддів, а також здійснення судової реформи для досягнення збалансованих відносин між трьома конституційними гілками влади - законодавчою, виконавчою і судовою.
30 березня 2016 року територіальним управлінням проведено семінар із керівниками апаратів апеляційного та місцевих судів Тернопільської області та їх заступниками з питань організації діяльності місцевих судів Тернопільської області; фінансового забезпечення місцевих судів; проведення щорічної оцінки виконання керівниками апаратів місцевих судів області покладених на них обов’язків та завдань; організації загального діловодства, планування роботи суду та виконання запланованих заходів; організації кадрової роботи у місцевих судах Тернопільської області; питання декларування доходів державними службовцями за 2015 рік тощо.
08 квітня 2016 року начальник управління Теслюк Я.С. взяв участь у міжнародній науково-практичній конференції “Україна в умовах реформування правової системи: сучасні реалії та міжнародний досвід”, що проводилась юридичним факультетом Тернопільського національного економічного університету за участю голів та керівників апаратів місцевих судів області з питань забезпечення права людини на справедливий суд; оцінювання якості та ефективності роботи суду; децентралізація влади в умовах становлення громадянського суспільства; правові основи господарської діяльності та фінансово-економічної безпеки тощо.
16 травня 2016 року начальник управління Теслюк Я.С. взяв участь у Тернопільському регіональному форумі, організованому Асоціацією розвитку суддівського самоврядування України та Асоціацією правників України за підтримки Ради суддів України, за участю голови та суддів Апеляційного суду Тернопільської області, суддів місцевих судів області, судді Львівського окружного адміністративного суду, представників Вищої ради юстиції, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, представників прокуратури, адвокатів, представників проекту USAID “Справедливе правосуддя”, науковців та ЗМІ з питань обговорення актуальних проблем судової влади у Тернопільській області, її організаційне забезпечення; антикорупційна стратегія судової влади; виконання судових рішень; участь представників прокуратури та адвокатури у судових процесах; перспективи та реалії конституційних гарантій незалежності суду; доступ громадян до правосуддя тощо.
21 червня 2016 року з метою підвищення кваліфікації завідувач сектору організаційного забезпечення діяльності судів та судової статистики територіального управління взяла участь у семінарі, організованому відділом формування НАФ та діловодства Тернопільської області з питань практичного застосування правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України 18 червня 2015 року № 1000/5.
На виконання плану роботи територіального управління на II півріччя 2016 року, начальник управління Теслюк Я.С. 29 липня 2016 року прийняв участь у нараді суддів по підведенню підсумків роботи місцевих судів області за I півріччя 2016 року, за участю голови та суддів Апеляційного суду Тернопільської області, голів та суддів місцевих судів області.
04 серпня 2016 року представники територіального управління взяли участь у тренінгу щодо користування новою системою електронного декларування згідно із Законом України «Про запобігання корупції», проведеному Національним агентством з питань запобігання корупції на базі Тернопільської обласної державної адміністрації, за участі суддів та працівників апаратів місцевих, спеціалізованих судів області та Апеляційного суду.
09 серпня 2016 року головний спеціаліст із договірної та позовної роботи територіального управління взяла участь у відеосемінарі на тему «Реєстр судових справ ДСА України. Введення інформації про судові справи та робота з Реєстром», за участі керівництва та працівників центрального апарату ДСА України спільно з ДП «Інформаційні судові системи».
5-6 вересня 2016 року заступник начальника територіального управління та начальник відділу планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності територіального управління взяли участь у нараді, що проводилась Державною судовою адміністрацією України в приміщенні Вищого господарського суду України, з актуальних питань виконання бюджету 2016 року та проекту бюджету на 2017 рік; виконання територіальними управліннями заходів для покращення стану забезпечення судів належними приміщеннями; покращення роботи з питань інформатизації та стану забезпечення судів засобами інформатизації; заходів щодо покращення претензійно - позовної роботи; правового забезпечення діяльності ДСА України та її територіальних органів тощо.
Працівниками територіального управління проведені тематичні перевірки роботи Підволочиського і Монастириського районних судів Тернопільської області та позапланові комплексні Бучацького і Теребовлянського районних судів Тернопільської області.
Відповідно до затвердженого плану перевірці підлягали такі питання, як планування роботи суду та здійснення контролю за виконанням запланованих заходів; вивчення стану організації роботи з ведення судової статистики; ведення загального діловодства: стану дотримання вимог, встановлених Інструкцією з діловодства в місцевому загальному суді, затвердженої наказом ДСА України від 17.12.2013 р. № 173 (зі змінами); правильності організації документообігу; контролю за виконанням документів; стану реєстрації вхідної і вихідної кореспонденції, автоматичного розподілу судових справ; проведення апаратних нарад із працівниками апарату суду; надсилання копій судових рішень до ЄДРСР; наповнення веб-сайту суду; розгляд звернень громадян та забезпечення доступу до публічної інформації; впорядкування нормативної бази із питань державної служби; кадрове діловодство суду; оформлення кадрових наказів; порядок надання відпусток суддям та працівникам апарату суду; формування, повнота та правильність оформлення особових справ суддів та працівників апарату суду; впровадження та реалізація вимог Закону України “Про державну службу”; порядок ведення трудових книжок; розподіл функціональних обов’язків між працівниками апарату суду, наявність посадових інструкцій; проведення оцінки результатів роботи державних службовців; облік та видача службових посвідчень тощо.
За результатами проведених перевірок складені довідки, які надіслано для відповідного реагування голові та керівнику апарату вищезазначених судів; сформовано пропозиції стосовно вдосконалення роботи з досліджуваних напрямків.
Відповідно до статей 56-58 Закону України “Про запобігання корупції” стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, а також посад з підвищеним корупційним ризиком, перелік яких затверджується Національним агентством, проводиться спеціальна перевірка, у тому числі щодо відомостей, поданих особисто. Постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2015 № 171 затверджено Порядок проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком.
Наказом Державної судової адміністрації України від 05.06.2015 №74 затверджено Порядок проведення Державною судовою адміністрацією України перевірки відомостей стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, що передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком під час проведення спеціальної перевірки відповідно до Закону України “Про запобігання корупції”. На виконання вищевказаних нормативно-правових актів, за звітний період (2016 рік) до територіального управління Державної судової адміністрації у Тернопільській області надійшло 542 запити про проведення спеціальної перевірки відомостей, на які працівниками управління протягом 7-денного терміну було надано відповіді. Загалом, станом на 31.12.2016 року територіальним управлінням опрацьовано та надано відповіді на 859 запити, що надійшли на адресу управління в цілому згідно вищезазначеного Закону.
Юридичне та нормативно-правове забезпечення
На виконання наказу Державної судової адміністрації України від 15 квітня 2013 року № 54 “Про стан укладання та виконання цивільно-правових та господарських договорів”, наказу Державної судової адміністрації України від 18 травня 2015 року № 62 “Про затвердження Положення про порядок ведення договірної та позовної роботи в Державній судовій адміністрації України та її територіальних управліннях”, територіальним управлінням здійснюється розробка та опрацювання проектів договорів, реєстрація та зберігання договорів, а також виконання та контроль за їх виконанням. Щоквартально здійснюється узагальнення стану укладання і виконання договорів.
За період з січня по грудень 2016 року територіальним управлінням Державної судової адміністрації України у Тернопільській області укладено 397 цивільно-правових та господарських договорів. З них: 375 – на користь місцевих загальних судів та 22 – на користь територіального управління.
Протягом зазначеного періоду 2016 року у відповідності до Закону України “Про здійснення державних закупівель” проведено закупівлю природного газу, електричної енергії та поштових марок, теплової енергії, а також укладено відповідні договори. Укладено нові та продовжено дію чинних договорів про надання комунальних послуг.
Відповідно до наказу ДСА України від 06.03.2015 №30 “Про затвердження Положення про Порядок ведення претензійно-позовної роботи в Державній судовій адміністрації України та її територіальних управліннях”, територіальним управлінням здійснюється підготовка та розгляд претензій; підготовка позовів та документів, необхідних для їх судового розгляду; представництво інтересів Державної судової адміністрації України та територіального управління в судах; реєстрація, облік, зберігання, відправка документів з питань претензійної та позовної роботи та здійснення інших організаційно-технічних заходів; забезпечення контролю за веденням претензійної та позовної роботи; вивчення, узагальнення, аналіз результатів претензійної та позовної роботи, підготовка пропозицій щодо її поліпшення; вжиття заходів з метою усунення порушень, зазначених у документах прокурорського реагування, судових рішеннях, відповідних документах правоохоронних та контролюючих органів.
Протягом звітного періоду 2016 року 62 справи знаходилося у проваджені судів першої інстанції, 10 справ – у суді апеляційної інстанції та 4 справи – в суді касаційної інстанції.
На виконання наказів Державної судової адміністрації України на адресу ДСА щомісячно надсилалися звіти (інформація) щодо стану укладання та виконання цивільно-правових та господарських договорів з юридичними та фізичними особами щодо судових справ та щодо представництва інтересів ДСА України, ТУ ДСА України у Тернопільській області, в місцевих судах.
Згідно із Законом України “Про запобігання корупції”, Порядком проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2015 №171, Порядком проведення Державною судовою адміністрацією України перевірки відомостей стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, що передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком під час проведення спеціальної перевірки відповідно до Закону України “Про запобігання корупції”, затвердженого наказом ДСА України від 05.06.2015 № 74, під час проведення спеціальної перевірки щодо претендента на посаду, територіальним управлінням здійснюється пошук відомостей в Єдиному державному реєстрі судових рішень про притягнення особи до кримінальної відповідальності.
Постійно ведеться моніторинг за прийняттям нових та внесенням змін до чинних законів України та підзаконних нормативно-правових актів, надаються правова допомога та роз’яснення законодавства працівникам управління та апаратів місцевих загальних судів Тернопільської області, проводиться вивчення та аналіз судової практики з метою ефективного представництва інтересів управління та ДСА України у судах загальної юрисдикції.
Начальник управління ТЕСЛЮК Я.С.
Дідух В.О.,
Бойчук В.М.,
Колесніченко Д.О.,
Стечишин О.С.