Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Стан фінансового забезпечення
Із державного бюджету по КПК 0501020 “Здійснення правосуддя місцевими та апеляційними судами” на 2016 рік кошторисом затверджено видатки по загальному фонду на суму 48 978,5 тис. грн., які передбачено на оплату праці та нарахування заробітної плати.
Протягом першого півріччя профінансовано та використано кошти в сумі 22653,0 тис. гривень.
Спеціальним фондом на 2016 рік з урахуванням змін затверджено асигнувань у сумі 23202,9 тис. грн., із них на капітальні видатки 4282,3 тис. гривень.
Протягом шести місяців 2016 року усі кошти, що поступили – використані. Призначення коштів на виплату заробітної плати дозволило виплачувати суддям суддівську винагороду у розмірі 10 мінімальних заробітних плат та при наданні відпустки – матеріальну допомогу на оздоровлення в розмірі посадового окладу. Працівникам апаратів судів заробітна плата складалася з обов’язкових виплат (посадовий оклад, надбавка за ранг, вислуга років) та матеріальної допомоги на оздоровлення при наданні відпустки у розмірі посадового окладу.
На оплату комунальних послуг та енергоносіїв по спеціальному фонду з урахуванням змін заплановано та використано протягом січня-червня 2016 року кошти у сумі 1441,9 тис. гривень.
Заборгованості за надані комунальні послуги на кінець року немає.
Інформатизаційне та фінансово-господарське забезпечення
Впродовж першого півріччя 2016 року територіальним управлінням ДСА України у Тернопільській області вжито низку заходів, спрямованих на організаційне забезпечення діяльності місцевих загальних судів та створення відповідних умов для повного і належного здійснення правосуддя.
До належного організаційного забезпечення судів слід віднести забезпечення комп’ютерною технікою, засобами для фіксування судового процесу, папером, засобами для відправлення поштової кореспонденції та іншими необхідними матеріалами.
На підставі здійсненого аналізу щодо забезпеченості технікою місцевих загальних судів області визначено потребу у комп’ютерній техніці з метою наближення фактичної кількості комп’ютерів до існуючих нормативів. Так, відповідно до проведених розрахунків, з метою забезпечення відкритості і доступу до судових рішень та належної роботи судових установ області, необхідно придбати 60 комп’ютерів. Станом на 30 червня 2016 року місцевими судами області експлуатується 400 комп’ютерів, 16 з яких передані для користування ДП “Інформаційні судові системи”. Однак, слід зауважити, що близько 90 комп’ютерів морально застарілі та фізично зношені, а термін експлуатації останніх перевищує десять років. Протягом першого півріччя 2016 року, зокрема у другому кварталі, територіальним управлінням за кошти державного бюджету закуплено для потреб місцевих судів області 33 багатофункціональних пристрої, 14 швидкісних сканери та 2 копіювальних апарати.
На виконання вимог Закону України “Про доступ до судових рішень” Тернопільським міськрайонним та районними судами області копії судових рішень надсилаються в електронному вигляді до ДП “Інформаційні судові системи”, яке є адміністратором Єдиного державного реєстру судових рішень. Ідентифікація рішень того чи іншого суду проходить за допомогою перевірки електронного цифрового підпису судді. Ключі та паролі електронного цифрового підпису суддям та працівникам апарату суду постійно оновлюються та виготовляються відповідальною особою територіального управління. Так, у другому кварталі 2016 року було виготовлено 21 ключ електронного цифрового підпису.
З метою отримання інформації щодо чинного законодавства, змін та доповнень до нього при здійсненні правосуддя в усіх судах області встановлено інформаційно-правові бази даних “Ліга-Закон-Еліт” та забезпечено їх постійне оперативне оновлення з офіційного сайту через мережу Інтернет.
Протягом другого кварталу 2016 року за кошти державного бюджету закуплено: 39 картриджів для різноманітної офісної техніки, комп’ютерних дисків для запису судових засідань на суму 105 тис. грн. тощо. Для поштових відправлень закуплено поштових марок на суму 160 тис. гривень та поштових конвертів різних типів на суму понад 65 тис. гривень. Для потреб місцевих судів області виготовлено 17 штампів на конверти з позначкою “Судова повістка”.
Для потреб Лановецького та Чортківського районних судів закуплено та замінено дверні коробки на суму понад 82 тис. грн. З метою економії коштів на паливо-мастильні матеріали, на службовий автомобіль Бережанського районного суду встановлено газобалонне обладнання.
В трьох кримінальних залах Монастириського районного та Тернопільського міськрайонного судів замінено металеві загородження на модульні металопластикові кабіни для підсудних (засуджених) відповідно до норм Кримінального процесуального кодексу України та вимог ДБН.
У Чортківському районному суді проведено роботи щодо заміни котла в системі опалення; в архів суду виготовлено стелажі та решітки на вікна. Для потреб Лановецького районного суду виготовлено металопластикові вікна; закуплено та замінено сантехніку. В зали судового засідання Монастириського районного суду закуплено офісні меблі та лавки для очікувань.
Місцевими судами області для запису судових засідань використовуються 18 систем відеоконференцзв’язку, 20 звукозаписуючих комплексів “Камертон”, 39 звукозаписуючих комплексів “Оберіг” та 29 цифрових магнітофонів “Тритон”. Однак слід зазначити, що системи звукозапису “Оберіг” 2003 – 2006 років випуску є морально застарілими, а програмне забезпечення не дає можливості в повному обсязі якісно записувати судові засідання. Програмне забезпечення цифрових магнітофонів “Тритон” на сьогоднішній день не відповідає вимогам процесуального законодавства, тому звукозаписуючі комплекси “Оберіг” та “Тритон” у майбутньому планується замінити на більш сучасні звукозаписуючі комплекси “Феміда”, “Камертон” або “Акорд” на новому програмно-апаратному забезпеченні.
Потрібно зазначити, що ДП “Інформаційні судові системи” надало у безкоштовну оренду для Гусятинського, Кременецького, Підволочиського, Підгаєцького, Монастириського, Чортківського районних та Тернопільського міськрайонного судів області 13 звукових плат від систем фіксування судового засідання типу “Камертон”.
Забезпечення судів приміщеннями
Одними із основних критеріїв відповідності приміщень судів згідно вимог державних будівельних норм ДБН В.2.2-26:2010 “Будинки і споруди. Суди” є належна кількість кабінетів суддів, залів судових засідань, а також наявність камер для підсудних та приміщень конвою. Так, станом на 31 березня 2016 року із 17 приміщень місцевих судів Тернопільської області вищезазначеним вимогам щодо здійснення правосуддя відповідають 5 адміністративних приміщень місцевих судів – Збаразький, Заліщицький, Зборівський, Монастириський та Теребовлянський районні суди.
Щодо технічного стану цих судів, необхідно зазначити, що Збаразький та Зборівський районні суди на сьогоднішній день знаходяться у доброму стані.
Зазначимо, що у Монастириському та Теребовлянському районних судах завершено розпочаті у 2015 році поточні ремонтні роботи адміністративних будівель судів. Тому на сьогоднішній день у зазначених судах є відповідні умови для проведення повного і незалежного правосуддя.
У Бережанському, Лановецькому, Підволочиському, Підгаєцькому районних та Тернопільському міськрайонному судах області створено також нормальні умови праці. Проте площа самих приміщень цих судів дещо не відповідає встановленим вимогам. У Тернопільському міськрайонному суді Тернопільської області протягом першого кварталу 2016 року вдалося провести відповідні ремонтні роботи та облаштувати новий зал судового засідання для слухання справ в порядку кримінального судочинства, а також окремий кабінет для ознайомлення з матеріалами справ. Зазначимо, що протягом першого півріччя поточного року проведено ремонтні роботи у кабінетах працівників Бережанського районного суду.
Потрібно зауважити, що для збільшення площі приміщення Лановецького районного суду достатньою для прибудови є земельна ділянка, на якій розташовано суд. У цьому суді протягом поточного півріччя проведено ремонтні роботи у коридорі суду (входу), а також встановлено бруківку прилеглої території суду. Крім цього, облаштовано пандус для маломобільних груп населення згідно діючих норм ДБН.
Щодо Підгаєцького районного суду, то вирішенням питання збільшення площі приміщення може бути купівля частини приміщення першого поверху, яка знаходяться у приватній власності і на даний час не використовується.
У задовільному технічному стані залишаються сім районних судів області: Бучацький, Гусятинський, Заліщицький, Козівський, Кременецький, Чортківський та Шумський районні суди області.
Територіальним управлінням Державної судової адміністрації України у Тернопільській області на початку кварталу цього року було надіслано звернення голові Гусятинської районної ради з проханням ініціювати на сесії районної ради питання щодо передачі приміщення водолікарні (Гусятинська центральна районна лікарня; перебуває у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Гусятинського району) у користування Гусятинського районного суду. На даний час ведуться переговори щодо можливої передачі зазначеного приміщення.
Потребує ремонту та добудови і адмінприміщення Кременецького районного суду, у якому на п’ять суддів 4 кабінети і лише 1 зал судового засідання. Зазначимо, що на проведення капітального ремонту огорожі Кременецького районного суду територіальним управлінням у квітні 2016 року виготовлено кошторисну документацію. Керівництвом управління у червні цього року здійснено робочу поїздку у Кременецький районний суд та оглянуто об’єми виконаних робіт. Встановлено, що розпочаті роботи тривають та знаходяться на початковому етапі.
У Чортківському районному суді завершено розпочаті у 2015 році ремонтні роботи сходової та тривають завершальні роботи першого поверху (кабінети, зали) адмінприміщення суду.
Протягом першого півріччя для адмінприміщення Шумського районного суду у зал судових засідань виготовлено металеві решітки, в тому числі для кабінетів першого поверху.
На жаль, у вкрай незадовільному стані на даний час знаходиться Борщівський районний суд, кабінети працівників та зали судового засідання якого уражені грибком. У жовтні 2015 року територіальним управлінням ДСА України у Тернопільській області надіслано відповідне звернення до Борщівського міжрайонного управління Держсанепідслужби у Тернопільській області з проханням надати висновок щодо відповідності санітарним нормам адмінприміщення Борщівського районного суду. Згідно висновку Борщівського міжрайонного управління Держсанепідслужби у Тернопільській області будівля суду не відповідає вимогам діючого санітарного законодавства України та не може використовуватись за призначенням у заявленій сфері застосування.
У квітні цього року територіальне управління Державної судової адміністрації України у Тернопільській області звернулося із проханням внести на розгляд чергової сесії Борщівської міської ради питання про передачу на баланс територіального управління ДСА України у Тернопільській області нежитлове приміщення на земельній ділянці розміром 0,12га, яке є власністю територіальної громади міста Борщів, що знаходиться за адресою: м. Борщів, вул. Січових Стрільців та може бути використане для будинку правосуддя.
Однак, станом на сьогоднішній день, на жаль, жодних повідомлень про результати розгляду звернення ні до місцевого суду, ні до територіального управління Державної судової адміністрації України у Тернопільській області не надходило.
Забезпечення безпеки суддів та охорони приміщень
Забезпечення виконання наказу Державної судової адміністрації України від 06.11.2003 р. № 575 та Плану заходів щодо впровадження засобів охорони судів, створення належних умов для відправлення правосуддя перебуває на постійному контролі керівництва територіального управління Державної судової адміністрації України у Тернопільській області.
Станом на 30.06.2016 року тільки приміщення Тернопільського міськрайонного суду охороняється цілодобово. Приміщення Збаразького районного суду охороняється в робочий час. В зв’язку із вступом в дію Закону України “Про Національну поліцію” та розформуванням спецпідрозділу “Грифон” всі решту приміщення районних судів знято з охорони.
Приміщення Лановецького, Підгаєцького районних та Тернопільського міськрайонного судів обладнані стаціонарними (арочними) металошукачами марки “МДС -1.1”. У решти місцевих загальних судів наявні ручні (переносні) металошукачі марки “МО-1”.
Пункти пропуску у приміщеннях Заліщицького, Лановецького, Підгаєцького, Шумського районних та Тернопільського міськрайонного судів обладнано автоматичними турнікетами марки “Бізант -5,3”. Слід також зазначити, що пункт пропуску в приміщення Теребовлянського районного суду планується обладнати стаціонарним (арочним) металошукачем марки “МДС -1.1” та автоматичним турнікетом марки “Бізант -5,3” за умови відповідного фінансування з державного бюджету України.
У 15 судах встановлено охоронну сигналізацію, але у зв’язку з відсутністю фінансування по даній статті видатків з державного бюджету України, приміщення цих судів знято з пульта охорони. Обстеження систем сигналізації приміщень місцевих судів показало необхідність часткової заміни застарілого обладнання, вартість якого складає 199500 гривень. Середньомісячна вартість спостереження (охорони) всіх місцевих загальних судів орієнтовно складає 10 тис. грн./місяць. Проведення робіт з модернізації систем охорони та підключення до пульту охорони буде здійснено за умови виділення додаткових коштів з державного бюджету України.
У 16 місцевих судах, зокрема, Бережанському, Борщівському, Бучацькому, Гусятинському, Заліщицькому, Збаразькому, Зборівському Козівському, Кременецькому, Лановецькому, Підволочиському, Підгаєцькому, Теребовлянському Чортківському, Шумському районних та Тернопільському міськрайонному встановлено та підключено до пунктів пропуску осіб тривожні кнопки.
В усіх приміщеннях судових установ встановлено пункти пропуску осіб та облаштовано камери схову речей громадян.
На приміщеннях судів встановлено прожектори для освітлення території в нічний час доби.
В зали судового засідання для слухання справ в порядку кримінального судочинства Монастириського та Тернопільського міськрайонного судів закуплено та встановлено модульні металопластикові кабіни для підсудних (засуджених).
Територіальним управлінням спільно з Головним управлінням Національної поліції в Тернопільській області проведено спільні наради за участю керівництва Національної поліції області та ТУ ДСАУ у Тернопільській області, на яких обговорено питання про охорону приміщень всіх судів протягом робочого дня та про наближення чергових нарядів органів та підрозділів поліції до місць розташування судів, включення приміщень судів області до маршрутів патрулювання в нічний час та у вихідні і святкові дні.
Проведено зустріч з керівництвом другого батальйону ВЧ 3002 Національної гвардії України, на якій обговорено питання введення в експлуатацію відремонтованого кримінального залу судового засідання № 4 в приміщенні Тернопільського міськрайонного суду та посилення охорони під час доставки та тримання у приміщенні Тернопільського міськрайонного суду спецконтингенту. Обговорено план спільних дій під час виникнення надзвичайних ситуацій, визначено проблемні питання, які виникають під час несення служби військовослужбовцями другого батальйону ВЧ 3002 Національної гвардії України та обговорено способи їх усунення.
В області постійно проводиться моніторинг надзвичайних ситуацій щодо судів та суддів, відпрацьовуються можливі нестандартні випадки. Проводяться зустрічі з представниками правоохоронних органів, органів виконавчої влади та місцевого самоврядування щодо координації спільних дій на випадок виникнення фактів порушення громадського порядку в приміщеннях судів та неповаги до суду.
Протягом звітного періоду в Тернопільській області недопущено посягань на життя, здоров’я, майно суддів та інших працівників судових органів, випадків порушення громадського порядку. Інших нестандартних ситуацій не зафіксовано.
Соціально – побутове забезпечення суддів
Відповідно до ст.136 Закону України “Про судоустрій і статус суддів”, суддя, який потребує поліпшення житлових умов, забезпечується службовим житлом за місцем знаходження суду органами місцевого самоврядування в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
На виконання листа Державної судової адміністрації України від 06.03.2014 року № 14-1308/14, територіальне управління продовжує вести контрольні списки суддів, які потребують покращення житлових умов.
Станом на 30 червня 2016 року таку інформацію оновлено та узагальнено. Так, у контрольному списку суддів знаходиться 22 суддів місцевих судів Тернопільської області та 1 особа, яка має право на отримання житла (вдова одного із суддів місцевого суду). Загалом усіх – 23 особи.
За період, що аналізується, а саме з 01.01.2016р. по сьогоднішній день інформація про отримання суддями місцевих судів Тернопільської області житла, які перебувають у контрольному списку – не надходила.
Стан кадрового забезпечення
Протягом І півріччя 2016 року забезпечувалось ведення роботи з кадрами територіального управління Державної судової адміністрації України у Тернопільській області, а також надання консультацій та методичних рекомендацій місцевим судам області з питань організаційно-кадрової роботи.
Відповідно до штатного розпису територіального управління Державної судової адміністрації України у Тернопільській області станом на 30.06.2016 р. штатна чисельність працівників становить 15 штатних одиниць.
У лютому 2016 року на підставі наказу Державної судової адміністрації України від 03.02.2016 р. № 27/к “Про внесення змін до наказу Державної судової адміністрації України від 20.11.2014 № 688/к”, у штат територіального управління введено одну додаткову штатну одиницю у відділ планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності - заступника начальника вищезазначеного відділу. Проте, відповідно до статті 151 Закону України “Про судоустрій і статус суддів”, на виконання наказу ДСА України від 29.04.2016 № 87 “Про Типову структуру територіального управління Державної судової адміністрації України”, 4 травня 2016 року головою Державної судової адміністрації України затверджено нову структуру територіального управління ДСА України у Тернопільській області та відповідно штатний розпис у новій редакції. При цьому штатна чисельність працівників апарату управління не змінилась.
Структуру та штатний розпис з 4 травня 2016 року введено в дію наказом начальника територіального управління від 04.05.2016 № 12 “Про введення в дію структури та штатного розпису ТУ ДСА України у Тернопільській області”. Згідно нової структури у апараті територіального управління відбулось перейменування структурних підрозділів та посад, а саме:
- сектор організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій перейменовано в сектор організаційного забезпечення діяльності судів та судової статистики;
- сектор матеріально-технічного та господарського забезпечення, організації діяльності служби судових розпорядників в сектор з питань управління об’єктами державного майна;
- посада провідного спеціаліста з діловодства, контролю та роботи зі зверненнями на посаду головного спеціаліста по роботі зі зверненнями та доступу до публічної інформації;
- посаду головного спеціаліста з кадрової роботи перейменовано на посаду головного спеціаліста по роботі з персоналом;
- посаду головного спеціаліста з забезпечення договірної та позовної роботи на посаду головного спеціаліста із забезпечення договірної та позовної роботи.
У відділі планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності територіального управління ліквідовано:
- посаду заступника начальника відділу (1 штатна одиниця) та введено посаду головного спеціаліста (1 штатна одиниця);
- посаду провідного спеціаліста (1 штатна одиниця) та введено посаду головного спеціаліста (1 штатна одиниця).
Станом на кінець червня 2016 року у територіальному управлінні працює 13 державних службовців, що становить 86,6 % від штатної чисельності.
З них:
- 3 чоловіки (1 особа у віці 25-35 років, 1 особа у віці 35-45 років та 1 - у віці 55-65 років);
- 10 жінок (6 осіб у віці 25-35 років, 3 особи жіночої статі у віці 45-55 років та 1 жінка у віці старше 55 років).
За період з січня по червень 2016 року у штат територіального управління нові працівники не приймались.
На даний час у територіальному управлінні наявними залишається 2 вакансії державних службовців, а саме: головний спеціаліст відділу планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності та головний спеціаліст по роботі зі зверненнями та доступу до публічної інформації.
Штатну чисельність суддів у місцевих судах Тернопільської області затверджено у кількості 94 штатні одиниці згідно наказу ДСА України від 15 жовтня 2014 року № 133 “Про визначення кількості суддів у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, міст Києва та Севастополя, апеляційного суду Автономної Республіки Крим” (зі змінами, внесеними наказами ДСА України від 21.10.2014 № 141, від 05.06.2015 № 77) та від 28 жовтня 2015 року № 185 “Про визначення кількості суддів в апеляційному суді Тернопільської області та Тернопільському міськрайонному суді Тернопільської області”. Фактична чисельність на кінець червня 2016 року становить 86 суддів із врахуванням суддів, що перебувають у відпустках, передбачених ст. 179 КЗпП України.
Штатна чисельність суддів у Тернопільському окружному адміністративному суді затверджена у кількості 16 штатних одиниць згідно наказу ДСА України від 14.05.2012 № 52, фактична чисельність – 15 суддів.
Відповідно до наказу Державної судової адміністрації України від 18 серпня 2010 року № 120, у Господарському суді Тернопільської області штатна кількість посад суддів становить 18, фактично працює 15 суддів.
Відповідно до наказу ДСА України від 24 грудня 2014 року № 170 “Про затвердження штатної чисельності працівників апаратів місцевих та апеляційних судів” із внесеними змінами згідно наказу Державної судової адміністрації України від 09.06.2016 № 111 “Про внесення змін до наказу Державної судової адміністрації України від 24.12.2014 № 170”, штатну чисельність працівників апаратів місцевих судів Тернопільської області затверджено у кількості 425 штатних одиниць.
У зв’язку із прийняттям та вступом в законну силу з 1 травня 2016 року нової редакції Закону України “Про державну службу” від 10.12.2015 № 889-VІІІ (далі - Закон) особливих змін зазнали посади помічників суддів місцевих судів, втративши статус державних службовців. Згідно статті 92 Закону посаду помічника судді віднесено до посад патронатної служби. Відповідно до вищенаведеного, чисельність працівників апаратів місцевих судів Тернопільської області має наступний вигляд:
Місцеві загальні суди Тернопільської області |
Штатна чисельність працівників апаратів судів |
З них |
|||
Державні службовці |
Патронат (помічники суддів) |
Службовці |
Робітники |
||
425 |
280 |
94 |
22 |
29 |
Фактично зайняті посади працівників апаратів місцевих судів Тернопільської області станом на 30 червня 2016 року становить 396 осіб, які обіймають посади на постійній основі.
Згідно затверджених штатних розписів місцевих судів Тернопільської області, штатна чисельність державних службовців становить 280 штатних одиниць, фактична чисельність – 254 працівники (без укомплектування працівників, зайнятих на тимчасовій основі).
Штатна чисельність інших працівників затверджена в кількості 29 штатних одиниць, фактично зайнятих посад інших працівників – 28 (із врахуванням осіб, які перебувають у відпустках, передбачених ст. 179 КЗпП України).
Вакантними на кінець звітного періоду є 29 посад працівників апаратів місцевих судів Тернопільської області, включаючи посади державних службовців, службовців та інших працівників.
Станом на початок липня 2016 року укомплектовано майже всі посади керівників апаратів місцевих судів Тернопільської області та їх заступників.
Протягом І півріччя 2016 року звільнення та призначення керівників апаратів місцевих судів та заступників Тернопільської області не відбувалось.
Протягом звітного періоду 2016 року територіальним управлінням ДСА України у Тернопільській області вживались відповідні заходи щодо організаційного забезпечення виконання Указів Президента України та Постанов Верховної Ради України з питань призначення суддів, їх переведення та звільнення із займаної посади, а також обрання на посаду судді безстроково.
На протязі періоду, що аналізується виконано Указ Президента України від 23 січня 2016 року № 21/2016 “Про переведення суддів” в частині переведення у межах п’ятирічного строку суддю господарського суду Тернопільської області Галамай Олесю Зеновіївну на роботу на посаді судді Львівського господарського суду Львівської області.
Постанов Верховної Ради України про обрання суддів безстроково та звільнення із відповідних посад, протягом періоду з січня по липень 2016 року у територіальне управління не надходило.
Станом на кінець червня 2016 року вакантними залишаються 12 посад суддів у місцевих судах Тернопільської області (із врахуванням Тернопільського окружного адміністративного та господарського суду Тернопільської області), з них:
- 1 вакантна посада судді у Бучацькому районному суді Тернопільської області;
- 1 вакантна посада судді у Козівському районному суді Тернопільської області;
- 1 вакантна посада судді у Теребовлянському районному суді Тернопільської області;
- 1 вакантна посада судді у Підгаєцькому районному суді Тернопільської області;
- 4 вакантні посади суддів у Тернопільському міськрайонному суді Тернопільської області;
- 1 вакантна посада судді у Тернопільському окружному адміністративному суді;
- 3 вакантних посад суддів у господарському суді Тернопільської області.
Станом на 30 червня 2016 року у місцевих судах Тернопільської області є судді, які не здійснюють правосуддя із різних причин, зокрема закінчення терміну повноважень судді, досягнення 65 років.
№ з/п |
Найменування суду |
Не прийняли присягу |
Термін повноважень закінчився (5 років) |
Вік 65 років |
1 |
Бережанський районний суд Тернопільської області |
0 |
1 |
0 |
2 |
Заліщицький районний суд Тернопільської області |
0 |
1 |
0 |
3 |
Кременецький районний суд Тернопільської області |
0 |
1 |
0 |
4 |
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області |
0 |
6 |
0 |
5 |
Тернопільський окружний адміністративний суд |
0 |
6 |
0 |
6 |
Господарський суд Тернопільської області |
0 |
2 |
0 |
Разом |
0 |
17 |
0 |
Суддів, які не прийняли присягу судді у місцевих судах Тернопільської області немає.
Фактично працюючих суддів, які здійснюють правосуддя у місцевих загальних судах області становить 103, враховуючи господарський суд Тернопільської області та Тернопільський окружний адміністративний суд, що становить 80,5 % від штатної чисельності суддів у цих судах, яка затверджена відповідно до наказів Державної судової адміністрації України.
У зв’язку з ситуацією, що складається в місцевих судах Тернопільської області, а саме через відсутність повноважень суддів та наявності вакантних посад суддів, у судах виникає проблема доступу громадян до правосуддя. Відсутність повноважень у суддів протягом І півріччя 2016 року може створити загрозу кількісним та якісним показникам розгляду справ, оскільки навантаження щодо розгляду судових спорів, яке перекладається на інших суддів є надмірним.
Доцільно також зауважити, що серед місцевих судів області є суди із чисельність 3 штатних одиниці судді, у яких є вакансії суддів та судді, що не здійснюють правосуддя. У таких судах гостро постає проблема роботи суду із здійсненням правосуддя, оскільки працюючими суддями залишаються голови відповідних судів, а у зв’язку з відпускним періодом постає проблема взагалі унеможливлення реального захисту громадян та юридичних осіб своїх порушених прав.
Перелік місцевих загальних судів Тернопільської області, які потребують укомплектування:
№ п\п |
Найменування суду |
П. І. Б. судді |
Підстави припинення повноважень |
Дата закінчення повноважень |
1. |
Бережанський районний суд Тернопільської області |
Музика Ярослав Михайлович |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
20.02.2015 |
2. |
Заліщицький районний суд Тернопільської області |
Шевчук Валентина Михайлівна |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
12.05.2015 |
3. |
Кременецький районний суд Тернопільської області |
Коротич Ігор Анатолійович |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
13.05.2014 |
4. |
Тернопільський міськарйонний суд Тернопільської області |
Вийванко Олег Михайлович |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
04.02.2015 |
5. |
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області |
Дуда Олександр Олександрович |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
13.05.2015 |
6. |
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області |
Черніцька Ірина Миколаївна |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
19.06.2015 |
7. |
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області |
Гуменний Петро Петрович |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
25.02.2016 |
8. |
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області |
Герчаківська Ольга Ярославівна |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
03.03.2016 |
9. |
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області |
Делікатна Лілія Володимирівна |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
07.06.2016 |
10. |
Господарський суд Тернопільської області |
Гевко Володимир Львович |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
21.01.2015 |
11. |
Господарський суд Тернопільської області |
Чопко Юрій Олегович |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
17.06.2015 |
12. |
Тернопільський окружний адміністративний суд |
Мірінович Уляна Анатоліївна |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
22.06.2015 |
13. |
Тернопільський окружний адміністративний суд |
Баб’юк Петро Михайлович |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
30.04.2015 |
14. |
Тернопільський окружний адміністративний суд |
Жук Андрій Володимирович |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
28.07.2015 |
15. |
Тернопільський окружний адміністративний суд |
Мандзій Олексій Петрович |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
11.10.2015 |
16. |
Тернопільський окружний адміністративний суд |
Баранюк Андрій Зіновійович |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
29.09.2015 |
17. |
Тернопільський окружний адміністративний суд |
Хрущ Вікторія Леонідівна |
Закінчення строку, на який призначено суддю (обрання на посаду вперше) |
12.01.2016 |
Протягом шести місяців 2016 року місцевим загальним судам Тернопільської області надавалась методична допомога з питань:
- організації проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов’язків і завдань за підсумками роботи 2015 року;
- правильності заповнення декларацій про доходи та зобов’язання фінансового характеру, в тому числі і за кордоном щодо себе та членів своєї сім’ї за 2015 рік;
- надання щорічних відпусток працівникам апарату та суддям;
- встановлення випробувального терміну при прийнятті на роботу;
- прийняття на роботу на період відпустки з вагітністю та пологами, відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку;
- особливості застосування Законів України “Про очищення влади”, “Про судоустрій і статус суддів” у редакції Закону України від 12.02.2015 № 192-VІІ;
- щодо порядку виготовлення посвідчень суддів, призначених на посаду судді вперше (обраних безстроково) та суддів, призначених на адміністративні посади;
- заповнення щомісячного звіту щодо штатної та фактичної чисельності суддів та працівників апаратів місцевих судів;
- порядку заповнення Звіту щодо підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів за перший квартал та півріччя 2016 року;
- організація впровадження та реалізація виконання вимог Закону України “Про державну службу” від 10.12.2015 № 889-VІІІ;
- вивчення та впровадження нових нормативно-правових актів, які прийнятті на виконання вимог Закону України “Про державну службу” від 10.12.2015 № 889-VІІІ, який набрав чинності з 1 травня 2016 року.
Протягом звітного періоду 2016 року згідно плану роботи територіального управління Державної судової адміністрації України у Тернопільській області, затвердженого начальником територіального управління, та з метою вивчення стану ведення кадрового діловодства, головним спеціалістом по роботі з персоналом управління перевірено та надано методичну та практичну допомогу Підволочиському та Монастириському районним судам Тернопільської області.
Результати проведеної перевірки показали, що роботу з питань ведення кадрової політики у вищезазначених судах слід відзначити на належному рівні, як з боку керівника апарату суду, який здійснює безпосереднє керівництво діяльністю суду, забезпечує реалізацію державної політики з питань кадрової роботи та державної служби в апараті суду, так і консультанта (з кадрової роботи) суду, який є відповідальним працівником за ведення кадрового діловодства у суді.
Протягом періоду що аналізується, територіальним управлінням Державної судової адміністрації України у Тернопільській області видано 43 накази. З них:
- з кадрових питань (особового складу) – 27;
- щодо надання відпусток – 14;
- щодо відряджень – 2.
На виконання вимог статті 45 Закону України від 14.10.2014 № 1700-VII “Про запобігання корупції” (з урахуванням частини другої прикінцевих положень цього Закону) та статті 8 Закону України “Про державну службу”, із 13 фактично працюючих державних службовців територіального управління в термін до 01 квітня 2016 року усі працівники подали декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за 2015 рік.
Випадків щодо несвоєчасного подання декларацій не було.
Заповнені бланки декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру працівників територіального управління за минулий рік долучено до особових справ державних службовців, а також надіслано територіальним органам (державним податковим інспекціям) за місцем проживання (податковою адресою) суб’єкта декларування (на виконання статті 12 Закону України “Про засади запобігання і протидії корупції”).
Територіальним управлінням ДСА України у Тернопільській області постійно ведеться робота щодо направлення на адресу Державної судової адміністрації України карток обліку на виготовлення посвідчень суддям, а також направлення посвідчень на знищення відповідно до Положення про порядок виготовлення, обліку, заміни та знищення посвідчень суддів, суддів, яких призначено на адміністративні посади, суддів у відставці, народних засідателів та присяжних (затверджене рішенням Ради суддів України від 25.04.2014 р. № 23).
Відповідно до листів Державної судової адміністрації України територіальним управлінням організовано проходження практики у місцевих судах Тернопільської області 72 студентам вищих навчальних закладів.
З метою реалізації Закону України “Про очищення влади”, згідно з Порядком проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону України “Про очищення влади” (затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 № 563, зі внесеними змінами відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.03.2015 № 167), станом на кінець червня 2016 року всі працівники територіального управління пройшли перевірку згідно ЗУ “Про очищення влади”.
На виконання наказів Державної судової адміністрації України від 02.07.2015 № 96 та від 25.11.2015 № 204, з метою забезпечення виконання підпункту 1 пункту 14 Прикінцевих та перехідних положень Закону України “Про забезпечення права на справедливий суд”, враховуючи рішення Ради суддів України від 05.06.2015 № 57, протягом І півріччя 2016 року територіальним управлінням забезпечено формування та збір суддівських досьє на всіх суддів Тернопільської області, які передано до ДСА України.
Крім того, на виконання наказу Державної судової адміністрації України
від 03 вересня 2015 року №163 “Про запровадження інформаційно-аналітичної
системи “Кадри-WEB” визначено відповідальних працівників за ведення інформаційно-аналітичної системи “Кадри-WEB” (далі - Система) та за підготовку приміщення та технічних засобів, необхідних для встановлення даної системи. Виготовлено сертифікати електронних цифрових підписів працівникам з метою отримання доступу до інформаційно-аналітичної системи “Кадри-WEB”.
В період з січня по червень 2016 року головним спеціалістом по роботі з персоналом територіального управління забезпечено внесення у базу даних інформаційно-аналітичної системи “Кадри-WEB” інформації, необхідної для її роботи. У Систему введено штатний розпис територіального управління, створено облікові картки на всіх осіб та продовжується робота щодо наповнення по мірі поступлення необхідною інформацією системи “Кадри – WEB”.
Підвищення кваліфікації
Територіальним управлінням Державної судової адміністрації України у Тернопільській області приділяється належна увага зовнішньому навчанню та підвищенню кваліфікації працівників управління та апаратів місцевих судів області. Проводиться робота щодо залучення суддів та працівників місцевих судів Тернопільської області до проходження курсів підвищення кваліфікації в Національній школі суддів України та її Чернівецькому регіональному відділенні.
Підготовка здійснюється відповідно до Графіку підготовки відповідної категорії суддів та працівників апаратів судів на 2016 рік Чернівецького регіонального відділення Національної школи суддів України, який висвітлено на офіційному веб-сайті територіального управління.
Протягом 6 місяців 2016 року підвищили кваліфікацію 115 суддів місцевих судів Тернопільської області, з них:
- призначених вперше - 14;
- обраних безстроково - 32;
- обраних на адміністративну посаду у суді - 3;
- суддів, які пройшли періодичне навчання
з метою підвищення кваліфікації - 83.
На протязі І півріччя 2016 року підвищення кваліфікації пройшли 32 працівників апаратів місцевих судів Тернопільської області, з них:
- керівників апаратів судів та їх заступників - 9;
- інших державних службовців апаратів судів - 23.
З метою висвітлення інформації про роботу ТУ ДСА України у Тернопільській області протягом I півріччя 2016 року на офіційному веб-сайті територіального управління було розміщено 39 публікацій щодо результатів діяльності (підсумків роботи) територіального управління у 2015 році та першому півріччі 2016 року.
Зокрема, у розділі “Новини” розміщено 19 публікацій: критерії оцінки роботи ТУ ДСА України у Тернопільській області за 2015 рік та перший квартал 2016 року; аналіз обліково-статистичної роботи у ТУ ДСА України у Тернопільській області та місцевих загальних судах за 2015 рік; про зміну рахунку внесення заставних коштів ТУ ДСА України у Тернопільській області; про введення депозитного рахунку суду; про підсумкову нараду суддів щодо результатів роботи місцевих судів Тернопільської області за 2015 рік; про міжнародну науково-практичну конференцію; про Тернопільський регіональний судовий форум, організований Асоціацією розвитку суддівського самоврядування України та Асоціацією правників України за підтримки Ради суддів України за участю начальника ТУ ДСА України у Тернопільській області Теслюка Я.С.; про візит делегації від Консультативної місії Європейського Союзу з реформування цивільної безпеки в Україні; про розміщення графіків підготовки суддів та працівників апаратів місцевих загальних судів на 2016 рік; огляду даних про стан здійснення правосуддя місцевими судами Тернопільської області за 2015 рік; про щорічне оцінювання керівників апаратів місцевих судів Тернопільської області та їх заступників покладених на них обов’язків і завдань у 2015 році; про проведення 30.03.2016 р. та 26.05.2016 р. семінарів з керівниками апаратів місцевих судів Тернопільської області за участю начальника ТУ ДСА України у Тернопільській області Теслюка Я.С., його заступника Вільчинської О.В., працівників ТУ та інші.
У розділі “Структура/керівництво” доповнено інформацію щодо завідувача сектору.
У розділі “Інформація для громадян” внесено зміни в графік прийому громадян; реквізити для перерахування судового збору; розміщено декларації начальника ТУ та його заступника за 2015 рік.
У розділі “Інформація для суддів” розміщено графік підготовки суддів на 2016 рік Чернівецького регіонального відділення НШСУ; в розділі “Інформація для судів” - графік підготовки працівників апаратів судів на 2016 рік Чернівецького регіонального відділення НШСУ; розміщено результати проведення перевірок місцевих судів області за 2015 рік.
У розділі “Результати діяльності” опубліковано інформаційно-аналітичні довідки про роботу ТУ ДСА України у Тернопільській області у 2015 році та першому кварталі 2016 року.
У розділі “Статистичні дані” розміщено зведені статистичні звіти про роботу судів першої інстанції з розгляду справ та матеріалів за 2015 рік, аналіз обліково-статистичної роботи в територіальному управлінні та місцевих судах області за 2015 рік та огляд даних про стан здійснення правосуддя місцевими судами області у 2015 році.
У розділі “Вакансії” розміщено новий Закон України “Про державну службу” від 10.12.2015 року.
У розділі “Протидія корупції” розміщено Державну програму щодо реалізації засад державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційної стратегії) на 2015-2017 роки; Порядок проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком; Положення про Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні правопорушення; Засади державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційна стратегія на 2014-2017 роки.
У розділі “Державні закупівлі” оприлюднено річний план та додаток до річного плану закупівель на 2016 рік.
Для зацікавлених осіб доступними також є відомості розділу “Виконання вимог Закону України “Про очищення влади”. Зокрема, накази ТУ ДСА України у Тернопільській області від 30.04.2015 р. та 16.06.2015 р. “Про проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених Законом України “Про очищення влади” до державних службовців територіального управління Державної судової адміністрації України у Тернопільській області” та “Про проведення перевірки щодо керівників апаратів місцевих судів Тернопільської області та їх заступників відповідно до Закону України “Про очищення влади”; інформація про початок перевірки професійних суддів та державних службовців.
Територіальним управлінням здійснюється постійний контроль за оновленням інформації на офіційних веб-сайтах місцевих судів області. Керівники апаратів щокварталу інформують управління щодо розміщення публікацій на веб-сторінках судів. За I півріччя 2016 року на офіційних веб-сторінках місцевих судів розміщено 960 публікацій.
У 2015 році Проект USAID “Справедливе правосуддя” підтримав ініціативи дванадцяти громадських організацій провести опитування громадян щодо їх задоволеності якістю функціонування судів з використанням методології карток громадянського звітування в усіх судах, розташованих в дванадцяти областях України (Івано-Франківська, Львівська, Черкаська, Чернівецька, Харківська, Сумська, Одеська, Хмельницька, Чернігівська, Волинська, Херсонська, Тернопільська області).
Так, з 1 листопада 2015 р. по 15 січня 2016 р. групою спеціально підготовлених інтерв’юерів - громадською організацією “Інтелектуальний штаб громадянського суспільства” здійснено опитування респондентів - відвідувачів судів Тернопільської області. Опитування проводилися безпосередньо в приміщеннях судів шляхом індивідуального особистого інтерв’ю. За результатами дослідження групою складено звіт про громадське сприйняття роботи 20 судів Тернопільської області, на основі методології карток громадянського звітування, що є інструментом зовнішньої оцінки якості роботи суду. Переважна більшість від усіх респондентів в цілому оцінили якість роботи судів Тернопільської області на “добре” (47,9%) або “відмінно” (32,2%). За 5-бальною шкалою середня оцінка якості роботи судів Тернопільської області становить 4,03 бали.
Стан дотримання виконавської дисципліни
До територіального управління Державної судової адміністрації України у Тернопільській області протягом I півріччя 2016 року надійшло 2576 документів.
Із загальної кількості документів отримано безпосередньо:
- начальником територіального управління – 3;
- заступником начальника територіального управління – 510;
- відділом планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності – 1359;
- сектором організаційного забезпечення діяльності судів та судової статистики –103;
- сектором з питань управління об’єктами державного майна – 25;
- головним спеціалістом по роботі з персоналом – 524;
- головним спеціалістом з забезпечення договірної та позовної роботи – 52.
З них із встановленими термінами виконання отримано 18 документів.
Серед документів, що надійшли до територіального управління протягом звітного періоду:
- 44 накази Державної судової адміністрації України;
- 148 листів Державної судової адміністрації України (в т.ч. від управлінь та відділів);
- 8 від Державного підприємства “Інформаційні судові системи”;
- 2 від Міністерства юстиції України, обласного управління юстиції у Тернопільській області;
- 1 від Ради суддів України;
- 5 від прокуратур;
- 1 від Вищого адміністративного суду України;
- 3 від Вищої кваліфікаційної комісії суддів України;
- 6 від СБУ;
- 19 - від Чернівецького регіонального відділення Національної школи суддів України;
- 4 від апеляційного суду Тернопільської області;
- 1853 від місцевих судів області;
- 27 від Тернопільської обласної державної адміністрації;
- 106 від органів місцевого самоврядування;
- 83 від органів виконавчої влади;
- 266 ін.
Всі отримані документи опрацьовано вчасно, без порушення встановлених термінів, а також у повному обсязі.
Протягом I півріччя 2016 року територіальним управлінням підготовлено та надіслано 759 вихідних документів, з них безпосередньо:
- начальником територіального управління – 3;
- заступником начальника територіального управління – 55;
- відділом планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності – 89;
- сектором організаційного забезпечення діяльності судів та судової статистики –63;
- сектором з питань управління об’єктами державного майна – 30;
- головним спеціалістом по роботі з персоналом – 492;
- головним спеціалістом з забезпечення договірної та позовної роботи – 27.
Державній судовій адміністрації України та територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в інших областях протягом поточного року надіслано 88 документів.
Крім цього, територіальним управлінням підготовлено та надіслано документів:
- 20 - Чернівецькому регіональному відділенню НШСУ;
- 3 - апеляційному суду Тернопільської області;
- 2 - Тернопільському окружному адміністративному суду;
- 190 - місцевим судам області;
- 3 - районним прокуратурам;
- 117 - органам місцевого самоврядування;
- 23 - Тернопільській обласній державній адміністрації;
- 85 - органам виконавчої влади;
- 228 - іншим.
Організаційно - методична робота
Протягом I півріччя 2016 року робота територіального управління була спрямована на виконання завдань, визначених Указами Президента України, наказами Голови Державної судової адміністрації України для забезпечення належних умов діяльності місцевих судів Тернопільської області.
ТУ ДСА України у Тернопільській області сформовано і надіслано ДСА України зведені статистичні звіти про роботу місцевих загальних судів області (за встановленими формами) за 2015 рік, перший квартал 2016 року та перше півріччя 2016 року. За результатами статистичної звітності підготовлено огляд даних про роботу місцевих судів Тернопільської області у 2015 році та першому півріччі 2016 року, який надіслано ДСА України та місцевим судам області.
За підсумками роботи територіального управління у I півріччі 2016 року проведено аналіз стану обліково-статистичної роботи в ТУ ДСА України у Тернопільській області та місцевих судах області, стану виконання місцевими судами вимог Закону України від 22 грудня 2005 року “Про доступ до судових рішень”, стану виконання доручень та наказів Голови Державної судової адміністрації України, рішень колегії та інших розпорядчих документів Державної судової адміністрації України.
На підставі наданих районними судами області даних щодо надсилання копій судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень територіальним управлінням підготовлено узагальнену інформацію про стан виконання місцевими судами області вимог Закону України “Про доступ до судових рішень” за 2015 рік, I квартал 2016 року та перше півріччя 2016 року.
Відповідно до листа Державної судової адміністрації України від 10.01.2014 р. № 15-85/14 територіальним управлінням щомісячно узагальнюються та направляються ДСА України відомості щодо проведення сеансів відеоконференцзв’язку місцевими судами області. Так, за період з 01.01.2016 р. по 30.06.2016 р. судами проведено 440 сеансів відеоконференцзв’язку. З них: з іншими судами – 185, з установами Державної пенітенціарної служби – 252.
На виконання листа ДСА України від 05.02.2014 р. №15-684/14, управлінням щомісячно узагальнюється інформація про надсилання місцевими судами області SMS – повідомлень учасникам судового процесу (кримінального провадження), яка, відповідно, подається ДСА України. Так, у звітному періоді місцевими судами області направлено учасникам судового процесу 4356 текстів судових повісток, що становить 19524 SMS – повідомлень.
На виконання Закону України від 22 грудня 2005 року № 3262-ІУ “Про доступ до судових рішень”, Постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2006 р. №740 “Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру судових рішень”, територіальним управлінням систематично здійснюється аналіз щодо кількості судових рішень, надісланих місцевими судами області до Єдиного державного реєстру судових рішень.
Протягом звітного періоду місцевими судами області прийнято 36036 судових рішень. До ЄДРСР за даний період надіслано 41446 електронних копій судових рішень, що становить 86,95 % по відношенню до загальної кількості прийнятих.
На виконання спільного наказу прокурора Тернопільської області та начальника ТУ ДСА України у Тернопільської області від 15.05.2014 р. № 208/10, забезпечено систематичне проведення між місцевими судами області та органами прокуратури взаємозвірок щодо окремих рішень місцевих судів у кримінальних провадженнях, відповідно до затвердженої наказом форми.
На виконання плану роботи територіального управління на I півріччя 2016 року, начальник управління Теслюк Я.С. 29 січня 2016 року прийняв участь у підсумковій нараді спільно із головою апеляційного суду Тернопільської області за участю голів місцевих судів, суддів щодо результатів роботи місцевих судів за 2015 рік.
05 лютого 2016 року у Тернопільському міськрайонному суді Тернопільської області відбулася зустріч керівництва територіального управління, суддів Тернопільського міськрайонного суду з делегацією від Консультативної місії Європейського Союзу з реформування цивільної безпеки в Україні, до якої увійшли стратегічний радник з питань судової реформи КМЄС в Україні Джон Каббон (Велика Британія), фахівець відділу регіонального співробітництва КМЄС в Україні Маркус Ролофс (Німеччина), асистент відділу з питань регіонального співробітництва Іванна Ільченко та спеціаліст з питань реформування судової системи Олена Точиловська. На зустрічі обговорено проблемні питання діяльності Тернопільського міськрайонного суду, утвердження суддівського самоврядування, причини неукомплектованості судового корпусу, забезпечення гарантій незалежності суду і суддів, а також здійснення судової реформи для досягнення збалансованих відносин між трьома конституційними гілками влади - законодавчою, виконавчою і судовою.
30 березня 2016 року територіальним управлінням проведено семінар із керівниками апаратів апеляційного та місцевих судів Тернопільської області та їх заступниками з питань організації діяльності місцевих судів Тернопільської області; фінансового забезпечення місцевих судів; проведення щорічної оцінки виконання керівниками апаратів місцевих судів області покладених на них обов’язків та завдань; організації загального діловодства, планування роботи суду та виконання запланованих заходів; організації кадрової роботи у місцевих судах Тернопільської області; питання декларування доходів державними службовцями за 2015 рік тощо.
08 квітня 2016 року начальник управління Теслюк Я.С. взяв участь у міжнародній науково-практичній конференції “Україна в умовах реформування правової системи: сучасні реалії та міжнародний досвід”, що проводилась юридичним факультетом Тернопільського національного економічного університету за участю голів та керівників апаратів місцевих судів області з питань забезпечення права людини на справедливий суд; оцінювання якості та ефективності роботи суду; децентралізація влади в умовах становлення громадянського суспільства; правові основи господарської діяльності та фінансово-економічної безпеки тощо.
16 травня 2016 року начальник управління Теслюк Я.С. взяв участь у Тернопільському регіональному форумі, організованому Асоціацією розвитку суддівського самоврядування України та Асоціацією правників України за підтримки Ради суддів України, за участю голови та суддів Апеляційного суду Тернопільської області, суддів місцевих судів області, судді Львівського окружного адміністративного суду, представників Вищої ради юстиції, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, представників прокуратури, адвокатів, представників проекту USAID “Справедливе правосуддя”, науковців та ЗМІ з питань обговорення актуальних проблем судової влади у Тернопільській області, її організаційне забезпечення; антикорупційна стратегія судової влади; виконання судових рішень; участь представників прокуратури та адвокатури у судових процесах; перспективи та реалії конституційних гарантій незалежності суду; доступ громадян до правосуддя тощо.
21 червня 2016 року з метою підвищення кваліфікації завідувач сектору організаційного забезпечення діяльності судів та судової статистики територіального управління взяла участь у семінарі, організованому відділом формування НАФ та діловодства Тернопільської області з питань практичного застосування правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України 18 червня 2015 року № 1000/5.
Працівниками територіального управління проведені тематичні перевірки роботи Підволочиського та Монастириського районних судів Тернопільської області.
Відповідно до затвердженого плану перевірці підлягали такі питання, як планування роботи суду та здійснення контролю за виконанням запланованих заходів; вивчення стану організації роботи з ведення судової статистики; ведення загального діловодства: стану дотримання вимог, встановлених Інструкцією з діловодства в місцевому загальному суді, затвердженої наказом ДСА України від 17.12.2013 р. № 173 (зі змінами); правильності організації документообігу; контролю за виконанням документів; стану реєстрації вхідної і вихідної кореспонденції, автоматичного розподілу судових справ; проведення апаратних нарад із працівниками апарату суду; надсилання копій судових рішень до ЄДРСР; наповнення веб-сайту суду; розгляд звернень громадян та забезпечення доступу до публічної інформації; впорядкування нормативної бази із питань державної служби; кадрове діловодство суду; оформлення кадрових наказів; порядок надання відпусток суддям та працівникам апарату суду; формування, повнота та правильність оформлення особових справ суддів та працівників апарату суду; впровадження та реалізація вимог Закону України “Про державну службу”; порядок ведення трудових книжок; розподіл функціональних обов’язків між працівниками апарату суду, наявність посадових інструкцій; проведення оцінки результатів роботи державних службовців; облік та видача службових посвідчень тощо.
За результатами проведених перевірок складені довідки, які надіслано для відповідного реагування голові та керівнику апарату вищезазначених судів; сформовано пропозиції стосовно вдосконалення роботи з досліджуваних напрямків.
Відповідно до статей 56-58 Закону України “Про запобігання корупції” стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, а також посад з підвищеним корупційним ризиком, перелік яких затверджується Національним агентством, проводиться спеціальна перевірка, у тому числі щодо відомостей, поданих особисто. Постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2015 № 171 затверджено Порядок проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком.
Наказом Державної судової адміністрації України від 05.06.2015 №74 затверджено Порядок проведення Державною судовою адміністрацією України перевірки відомостей стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, що передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком під час проведення спеціальної перевірки відповідно до Закону України “Про запобігання корупції”. На виконання вищевказаних нормативно-правових актів, за звітний період (шість місяців 2016 року) до територіального управління Державної судової адміністрації у Тернопільській області надійшло 354 запитів про проведення спеціальної перевірки відомостей, на які працівниками управління протягом 7-денного терміну було надано відповіді. Загалом, станом на 30.06.2016 року територіальним управлінням опрацьовано та надано відповіді на 672 запити, що надійшли на адресу управління в цілому згідно вищезазначеного Закону.
Юридичне та нормативно-правове забезпечення
На виконання наказу Державної судової адміністрації України від 15 квітня 2013 року № 54 “Про стан укладання та виконання цивільно-правових та господарських договорів”, наказу Державної судової адміністрації України від 18 травня 2015 року № 62 “Про затвердження Положення про порядок ведення договірної та позовної роботи в Державній судовій адміністрації України та її територіальних управліннях”, працівниками територіального управління здійснюється розробка та опрацювання проектів договорів, реєстрація та зберігання договорів, а також виконання та контроль за їх виконанням. Щоквартально здійснюється узагальнення стану укладання і виконання договорів.
За перше півріччя 2016 року територіальним управлінням Державної судової адміністрації України у Тернопільській області укладено 187 цивільно-правових та господарських договорів. З них: 176 – на користь місцевих загальних судів та 11 – на користь територіального управління.
Протягом першого півріччя 2016 року у відповідності до Закону України “Про здійснення державних закупівель” проведено закупівлю природного газу, електричної енергії та поштових марок, а також укладено відповідні договори. Укладено нові та продовжено дію чинних договорів про надання комунальних послуг.
Відповідно до наказу ДСА України від 06.03.2015 №30 “Про затвердження Положення про Порядок ведення претензійно-позовної роботи в Державній судовій адміністрації України та її територіальних управліннях”, територіальним управлінням здійснюється підготовка та розгляд претензій; підготовка позовів та документів, необхідних для їх судового розгляду; представництво інтересів Державної судової адміністрації України та територіального управління в судах; реєстрація, облік, зберігання, відправка документів з питань претензійної та позовної роботи та здійснення інших організаційно-технічних заходів; забезпечення контролю за веденням претензійної та позовної роботи; вивчення, узагальнення, аналіз результатів претензійної та позовної роботи, підготовка пропозицій щодо її поліпшення; вжиття заходів з метою усунення порушень, зазначених у документах прокурорського реагування, судових рішеннях, відповідних документах правоохоронних та контролюючих органів.
За січень – червень 2016 року 26 справ знаходилося у проваджені судів першої інстанції, 7 справ – у суді апеляційної інстанції та 1 справа – в суді касаційної інстанції.
На виконання наказів Державної судової адміністрації України на адресу ДСА щомісячно надсилалися звіти (інформація) щодо стану укладання та виконання цивільно-правових та господарських договорів з юридичними та фізичними особами щодо судових справ та щодо представництва інтересів ДСА України, ТУ ДСА України у Тернопільській області, в місцевих судах.
Згідно із Законом України “Про запобігання корупції”, Порядком проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2015 №171, Порядком проведення Державною судовою адміністрацією України перевірки відомостей стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, що передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком під час проведення спеціальної перевірки відповідно до Закону України “Про запобігання корупції”, затвердженого наказом ДСА України від 05.06.2015 №74, під час проведення спеціальної перевірки щодо претендента на посаду, територіальним управлінням здійснюється пошук відомостей в Єдиному державному реєстрі судових рішень про притягнення особи до кримінальної відповідальності.
Постійно ведеться моніторинг за прийняттям нових та внесенням змін до чинних законів України та підзаконних нормативно-правових актів, надаються правова допомога та роз’яснення законодавства працівникам управління та апаратів місцевих загальних судів Тернопільської області, проводиться вивчення та аналіз судової практики з метою ефективного представництва інтересів управління та ДСА України у судах загальної юрисдикції.
Начальник управління ТЕСЛЮК Я.С.
Дідух В.О.,
Бойчук В.М.,
Колесніченко Д.О.,
Гончар З.В.,
Стечишин О.С.