Інформаційно – аналітична довідка
щодо результатів роботи територіального управління
Державної судової адміністрації України
у Тернопільській області
за три квартали 2015 року
1. Стан фінансового забезпечення
Із державного бюджету по КПК 0501040 “Здійснення правосуддя місцевими судами” на 2015 рік кошторисом затверджено видатки по загальному фонду на суму 34820,4 тис. грн., з яких 34529,5 тис. грн. або 99,2 % передбачено на оплату праці та нарахування заробітної плати; 37,6 тис. грн. – на погашення кредиторської заборгованості за 2014 рік та 253,3 на оплату природного газу.
Протягом січня-вересня цього року поступило та використано 29950,1 тис. гривень.
Спеціальним фондомна 2015 рік передбачено 14809,9тис. грн., із них на капітальні видатки 1044,6 тис. грн., які призначені та використані на погашення кредиторської заборгованості за попередній рік. Протягом звітного періоду поступило та використано коштів у сумі 11298,6 тис. гривень.
На заробітну плату працівникам місцевих судів області у 2015 році передбачено 40946,8 тис. грн. (з них по спеціальному фонду – 3817,9 тис. грн.). Дане призначення дозволило виплачувати суддям суддівську винагороду у розмірі 10 мінімальних заробітних плат та при наданні відпустки – матеріальну допомогу на оздоровлення в розмірі посадового окладу. Працівникам апаратів судів заробітна плата складалася з обов’язкових виплат (посадовий оклад, надбавка за ранг, вислуга років), премії та матеріальної допомоги на оздоровлення при наданні відпустки, у розмірі посадового окладу.
На оплату комунальних послуг та енергоносіїв по загальному та спеціальному фондах заплановано річних призначень у сумі 1756,9 тис. грн. У зв’язку із збільшенням тарифів по оплаті комунальних послуг даної суми недостатньо для повного розрахунку за надані комунальні послуги.
Територіальним управлінням підготовлено план енергозберігаючих заходів, спрямованих на економне використання енергоресурсів, які доведено до відома та виконання місцевих судів області.
2. Матеріально – технічне та інформаційне забезпечення
Впродовж третього кварталу 2015 року територіальним управлінням ДСА України у Тернопільській області вжито низку заходів, спрямованих на організаційне забезпечення діяльності місцевих загальних судів та створення відповідних умов для повного і належного здійснення правосуддя.
До належного матеріально-технічного забезпечення судів слід віднести забезпечення комп’ютерною технікою, засобами для фіксування судового процесу, папером, засобами для відправлення поштової кореспонденції та іншими необхідними матеріалами.
На підставі здійсненого аналізу щодо забезпеченості технікою місцевих загальних судів визначено потребу у комп’ютерній техніці з метою наближення фактичної кількості комп’ютерів до існуючих нормативів. Так, відповідно до проведених розрахунків, з метою забезпечення відкритості і доступу до судових рішень та належної роботи судових установ області, для місцевих судів області необхідно придбати 60 комп’ютерів. Станом на 1 жовтня 2015 року місцевими судами області експлуатується 400комп’ютерів, 16 з яких передані для користування ДП “ІСС”. Однак, слід зауважити, що близько 90 комп’ютерів морально застарілі та фізично зношені, а термін експлуатації останніх перевищує десять років.
На виконання вимог Закону України “Про доступ до судових рішень” Тернопільським міськрайонним та районними судами області копії судових рішень надсилаються в електронному вигляді до державного підприємства “Інформаційні судові системи”, на яке покладено ведення Єдиного державного реєстру судових рішень. Ідентифікація рішень того чи іншого суду проходить за допомогою перевірки електронного цифрового підпису судді. Ключі та паролі електронного цифрового підпису постійно оновлюються та виготовляються як суддям, так і працівникам апарату суду відповідальною особою за дану ділянку роботи. Так, у третьому кварталі 2015 року загалом було виготовлено 30 ключів електронного цифрового підпису.
З метою отримання інформації щодо чинного законодавства, змін та доповнень до нього при здійсненні правосуддя в усіх судах області встановлено інформаційно-правові бази даних “Ліга-Закон-Еліт” та забезпечено їх постійне оперативне оновлення з офіційного сайту через мережу Інтернет.
Протягом третього кварталу за кошти державного бюджету та зі спецфонду закуплено: 1920 пачок ксероксного паперу, 57 шт. картриджів для різноманітної офісної техніки, комп’ютерних дисків для запису судових засідань на суму понад 52 тис. грн., виготовлено комплект меблів у зал судового засідання на суму понад 58 тис. грн. тощо.
Для поштових відправлень закуплено поштових марок на суму 376 тис. гривень. Виготовлено додатків Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді на 15 тис.гривень.
Для потреб Лановецького районного суду закуплено господарських товарів та будматеріалів для ремонту дахового покриття на сумупонад 274 тис. грн., виготовлено металеву огорожу сумою понад 42 тис. гривень.
У приміщені Зборівського районного суду замінено 16 віконних блоків на сучасні енергозберігаючі металопластикові. Крім цього, у згаданому суді облаштовано приміщення архіву суду та виготовлено 848 м2 стелажів для зберігання справ, архівних боксів закуплено на суму понад 7 тис. гривень.
Для потреб Тернопільського міськрайонного суду закуплено систему конференцзв’язку.
Для Бережанського районного та Тернопільського міськрайонного судів області на суму понад 73 тис. грн. закуплено дверні блоки.
Загалом, для усіх місцевих судів закуплено господарських товарів, миючих засобів та канцтоварів на суму понад 113 тис. гривень.
Місцевими судами області для запису судових засідань використовуються 18 систем відеоконференцзв’язку, 20 звукозаписуючих комплекси “Камертон”, 39 звукозаписуючих комплекси “Оберіг” та 29 цифрових магнітофонів “Тритон”. Однак, слід зазначити, що системи звукозапису “Оберіг” 2003 – 2006 років випуску є морально застарілими, а програмне забезпечення не дає можливості в повному обсязі якісно записувати судові засідання. Цифрові магнітофони “Тритон”, крім того, що вони морально застарілі, програмне забезпечення останніх взагалі не відповідає вимогам процесуального законодавства, тому звукозаписуючі комплекси “Оберіг” та “Тритон” у майбутньому слід замінити на більш сучасні звукозаписуючі комплекси “Феміда”, “Камертон” або ж “Акорд” на новому програмно-апаратному забезпеченні.
Потрібно зазначити, що ДП “ІСС” надало у безкоштовну оренду для Гусятинського, Кременецького, Підволочиського, Підгаєцького, Монастириського, Чортківського районних та Тернопільського міськрайонного судів області 13 звуковихплат від систем фіксування судового засідання типу “Камертон”.
3. Забезпечення судів приміщеннями
Одними із основних критеріїв відповідності приміщень судів згідно вимог державних будівельних норм ДБН В.2.2-26:2010 “Будинки і споруди. Суди” є належна кількість кабінетів суддів, залів судових засідань, а також наявність камер для підсудних та приміщень конвою. Так, із 17 приміщень місцевих судів області Тернопільської області вищезазначеним вимогам щодо здійснення правосуддя відповідають 4 адміністративні приміщення місцевих судів – Збаразького, Заліщицького, Зборівського та Теребовлянського районних судів.
Щодо технічного стану згаданих судів, необхідно зазначити, що у Збаразькому районному суді на сьогоднішній день завершено розпочаті у першому кварталі ремонтні роботи перекриття дахової покрівлі.
А у Зборівському районому суді протягом трьох кварталів поточного року вдалося замінити третину віконних блоків на металопластикові. Крім цього, у приміщенні облаштовано архів для зберігання архівних справ.
Позитивним моментом є завершення у поточному році ремонтних робіт першого поверху Теребовлянського районного суду з метою проведення повного і незалежного правосуддя.
У Бережанському, Лановецькому, Підволочиському, Підгаєцькому районних та Тернопільському міськрайонному судах області створено нормальні умови праці. Проте площа самих приміщень цих судів дещо не відповідає встановленим вимогам.
Потрібно зауважити, що для збільшення площі приміщення Лановецького районного суду достатньою для прибудови є земельна ділянка, на якій розташовано суд. Щодо Підгаєцького районного суду, то вирішенням питання збільшення площі приміщення може бути купівля частини приміщення першого поверху, яка знаходяться у приватній власності і на даний час не використовується.
Слід зазначити, що на кінець третього кварталу завершено розпочатий у 2014 році поточний ремонт другого та третього поверхів адміністративного приміщення Бережанського районного суду Тернопільської області.
У Лановецькому районному суді протягом трьох кварталів проведено перекриття дахової покрівлі та завершено роботи щодо огородження прилеглої території суду.
У Тернопільському міськрайонному суді, приміщення якого перебувало непридатним для експлуатації після пожежі у лютому 2014 року, протягом поточного року завершено ремонтні роботи та створено нормальні умови для функціонування і роботи цього суду.
У задовільному технічному стані залишаютьсявісім районних судів області: Бучацький, Гусятинський, Заліщицький, Козівський, Кременецький, Монастириський, Чортківський та Шумський районні суди області.
Зазначимо, що у Монастириському районному суді на сьогоднішній день завершено поточні ремонтні роботи лівої частини приміщення та тривають деякі роботи правої частини приміщення, які заплановано завершити до кінця 2015 року.
У Чортківському районному суді розпочато ремонтні роботи сходової та першого поверху адмінприміщення суду.
Потребує ремонту та добудови і адмінприміщення Кременецького районного суду, у якому на п’ять суддів – 4 кабінети і лише 1 зал судового засідання.
На жаль, у вкрай незадовільному стані на даний час знаходиться Борщівський районний суд, кабінети працівників та зали судового засідання якого уражені грибком. Територіальним управлінням разом із відповідними спеціалістами ведуться консультації щодо правильного підходу та усіх можливих варіантів проведення якісного ремонту. Однак, для здійснення повного і незалежного правосуддя Борщівським районним судом, найоптимальнішим рішенням залишається забезпечення цього суду новим приміщенням.
4. Забезпечення безпеки суддів та охорони приміщень
Забезпечення виконання наказу ДСА України від 06.11.2003 р. № 575 та Плану заходів по впровадженню засобів охорони судів, створення належних умов для відправлення правосуддя та несення служби працівниками спецпідрозділу судової міліції “Грифон” перебуває на постійному контролі керівництва територіального управління Державної судової адміністрації України у Тернопільській області.
Станом на 01.10.2015 року приміщення усіх судів Тернопільської охороняються СРСМ “Грифон” в робочий час, в тому числі цілодобово охороняється приміщення Тернопільського міськрайонного суду. У зв’язку з реорганізацією спецпідрозділу “Грифон” та із зменшенням його кількісного складу приміщення Бережанського, Бучацького, Заліщицького та Лановецького районних судів знято з цілодобової охорони.
Приміщення Лановецького, Підгаєцького районних та Тернопільського міськрайонного судів обладнані стаціонарними (арочними) металошукачами, марки “МДС -1.1”. У решти місцевих загальних судів наявні ручні (переносні) металошукачі марки “МО-1”. Дане обладнання передано у користування працівникам СРСМ “Грифон”.
Пункти пропуску у приміщеннях Заліщицького, Лановецького, Підгаєцького, Шумського районних та Тернопільського міськрайонного судів обладнані автоматичними турнікетами, марки “Бізант -5,3”. Слід також зазначити, що пункт пропуску в приміщення Теребовлянського районного суду, за умови відповідного фінансування, планується обладнати стаціонарним (арочним) металошукачем марки “МДС -1.1” та автоматичним турнікетом марки “Бізант -5,3”.
У 15 судах встановлено охоронну сигналізацію, але у зв’язку із відсутністю фінансування по даній частині видатків, приміщення цих судів знято з пульта охорони ДСО. Проводиться робота та визначається технічна можливість підключення приміщень судів до пульта охорони ДСО. Договір буде укладено за умови виділення коштів.
У 16 місцевих судах, зокрема Бережанському, Борщівському, Бучацькому, Гусятинському, Заліщицькому, Збаразькому, Зборівському Козівському, Кременецькому, Лановецькому, Підволочиському, Підгаєцькому, Теребовлянському, Чортківському, Шумському районних та Тернопільському міськрайонному встановлено та підключено до поста судової міліції тривожні кнопки. У залах судових засідань та службових кабінетах суддів приміщення Монастириського районного суду будуть встановлені тривожні кнопки після завершення усіх ремонтних робіт.
Потрібно зазначити про те, що в усіх приміщеннях судових установ встановлено пункти пропуску осіб та облаштовано камери схову речей громадян. Крім того, на приміщеннях судів встановлено прожектори для освітлення території в нічний час доби.
Територіальним управлінням спільно з УМВС проведено спільну нараду за участю керівництва УМВС України в Тернопільській області та ТУ ДСА України у Тернопільській області, на якій обговорено та вирішено питання про цілодобову охорону приміщень усіх судів області під час проведення виборів до місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, які відбудуться 25 жовтня 2015 року, а також включення приміщень судів області до маршрутів патрулювання ППС міліції в нічний час та у вихідні і святкові дні.
Проведено зустріч з керівництвом ВЧ 3002ж Національної гвардії України, на якій обговорено питання посилення охорони під час доставки та тримання в приміщенні Тернопільського міськрайонного суду спецконтингенту. Обговорено план спільних дій під час виникнення надзвичайних ситуацій, визначено проблемні питання, які виникають під час несення служби військовослужбовцями ВЧ 3002ж Національної гвардії України.
В області постійно проводиться моніторинг надзвичайних ситуацій щодо судів та суддів, відпрацьовуються можливі нестандартні випадки. Проводяться зустрічі з представниками правоохоронних органів, органів виконавчої влади та місцевого самоврядування щодо координації спільних дій на випадок виникнення фактів порушення громадського порядку в приміщеннях судів та неповаги до суду.
Протягом звітного періоду у Тернопільській області недопущено посягань на життя, здоров’я, майно суддів та інших працівників судових органів. Випадків порушення громадського порядку та будь-яких нестандартних ситуацій не зафіксовано.
Забезпечення виконання наказу ДСА України від 06.11.2003 р. № 575 та Плану заходів по впровадженню засобів охорони судів, створення належних умов для відправлення правосуддя та несення служби працівниками спецпідрозділу судової міліції “Грифон” перебуває на постійному контролі керівництва територіального управління Державної судової адміністрації України у Тернопільській області.
5. Соціально – побутове забезпечення суддів
Відповідно до ст.136 Закону України “Про судоустрій і статус суддів”, суддя, який потребує поліпшення житлових умов, забезпечується службовим житлом за місцем знаходження суду органами місцевого самоврядування в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
На виконання листа ДСА України від 06.03.2014 року № 14-1308/14 територіальне управління продовжує вести контрольні списки суддів, які потребують покращення житлових умов.
Станом на 30 вересня 2015 року таку інформацію оновлено та узагальнено. Так, у контрольному списку суддів знаходиться 20 суддів місцевих судів Тернопільської області та 1 особа, яка має право на отримання житла (вдова одного із суддів місцевого суду). Загалом усіх – 21 особа.
За період, що аналізується, а саме з 01.01.2015р. по сьогоднішній день за інформацією, поданою місцевими судами Тернопільської області, жоден, хто перебуває у контрольному списку суддів для покращення житлових умов, житла не отримували.
6. Стан кадрового забезпечення
Протягом третього кварталу 2015 року забезпечувалось ведення роботи з кадрами територіального управління Державної судової адміністрації України у Тернопільській області, а також надання консультацій та методичних рекомендацій місцевим судам області з питань організаційно-кадрової роботи.
Відповідно до штатного розпису територіального управління Державної судової адміністрації України у Тернопільській області штатна чисельність працівників становить 14 штатних одиниць.
Станом на 30.09.2015 року у територіальному управлінні працює 11 державних службовців, що становить 78,6 % від штатної чисельності. З них:
- 4 чоловіки (2 особи у віці 25-35 років, 1 особау віці 35-45 років та 1 - у віці 55-65 років);
- 7 жінок (3 особиу віці 25-35 років та 4 осіб жіночої статі у віці 45-55 років).
Протягом третього кварталу поточного року за власним бажанням звільнено 2 осіб – завідувача сектору організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій, а також головного спеціаліста цього ж сектору.
На даний час у територіальному управлінні наявними є 3 вакансії державних службовців, зокрема, головного спеціаліста сектору організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій, головного спеціаліста з забезпечення договірної та позовної роботи та провідного спеціаліста з діловодства, контролю та роботи зі зверненнями.
Штатну чисельність суддів у місцевих судах Тернопільської області затверджено у кількості 92 штатні одиниці згідно наказу ДСА України від 15 жовтня 2014 року № 133 “Про визначення кількості суддів у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, міст Києва та Севастополя, апеляційного суду Автономної Республіки Крим”. Фактична чисельність на кінець вересня 2015 року становить 87 суддів із врахуванням суддів, що перебувають у відпустках, передбачених ст. 179 КЗпП України.
Відповідно до наказу ДСА України від 24 грудня 2014 року № 170 “Про затвердження штатної чисельності працівників апаратів місцевих та апеляційних судів” штатну чисельність працівників апаратів місцевих судів області затверджено у кількості 421 одиниці.
Фактична чисельність працівників апаратів місцевих судів Тернопільської області станом на 30 вересня 2015 року становить 436 осіб. Із них – 64 працівників, які обіймають посади на постійній основі та перебувають у відпустках, передбачених ст. 179 КЗпП України, 44 посади – зайняті на тимчасовій основі.
Згідно затверджених штатних розписів місцевих судів Тернопільської області, штатна чисельність державних службовців становить 369 штатних одиниць, фактична чисельність – 382працівники(із врахуванням осіб, які перебувають у відпустках, передбачених ст. 179 КЗпП України та працівників, зайнятих на тимчасовій основі).
Штатна чисельність службовців у місцевих судах області становить 23 одиниці, фактично працюють 23 службовці (із врахуванням осіб, які перебувають у відпустках, передбачених ст. 179 КЗпП України).
Штатна чисельність інших працівників затверджена в кількості 29 штатних одиниць, фактична чисельність інших працівників становить 28 осіб (із врахуванням осіб, які перебувають у відпустках, передбачених ст. 179 КЗпП України).
Станом на 30 вересня 2015 року укомплектовано майже всі посади керівників апаратів місцевих судів Тернопільської області та їх заступників.
Протягом трьох кварталів звільнено 3 керівників апаратів місцевих судів та 1 заступника керівника апарату місцевого суду, призначено 2 керівників апаратів та 1 заступника керівника апарату місцевого суду області.
Виходячи із щомісячних звітів місцевих судів Тернопільської області, станом на 30.09.2015 року практично усі суди заповненні спеціалістами. Зокрема, у співвідношенні до штатної чисельності вищезазначених спеціалістів, посади державних службовців заповнені на 92,4 %. Дана інформація узагальнена територіальним управлінням із врахуванням надісланих місцевими судами Тернопільської області відомостей щодо кількості наявних вакантних посад, детального обґрунтування вакансій та причин, які залишились вакантними після вжиття всіх заходів щодо їх заповнення.
Протягом звітного періоду 2015 року територіальним управлінням ДСА України у Тернопільській області вживались відповідні заходи щодо організаційного забезпечення виконання Указів Президента України та Постанов Верховної Ради України з питань призначення суддів, їх переведення та звільнення із займаної посади, а також обрання на посаду судді безстроково.
Протягом періоду, що аналізується виконано Указ Президента України від 14.02.2015 № 83/2015 “Про переведення суддів” в частині переведення у межах п’ятирічного строку суддю Харцизького міського суду Донецької області Сташків Н.М. на посаду судді Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області (наказ голови суду від 24.02.2015 № 41-к).
Відповідно до постанови Верховної Ради України від 21 травня 2015 року № 479-VІІ, на посади суддів безстроково у місцевих судах Тернопільської області обрано 7 суддів, зокрема:
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області:
- Базан Любомир Теодорович;
- Братасюк Віктор Миколайович;
- Дзюбановський Юрій Ігорович;
- Кунцьо Сергій Володимирович;
Лановецький районний суд Тернопільської області:
- Радосюк Андрій васильович;
Збаразький районний суд Тернопільської області:
- Левків Андрій Іванович;
- Олещук Богдан Тарасович.
Постановою Верховної ради України від 16 липня 2015 року № 636-VІІІ “Про звільнення суддів”, Боднарука Богдана Васильовича звільнено з посади судді Козівського районного суду Тернопільської області у зв’язку з поданням заяви про відставку.
Станом на кінець червня 2015 року вакантними залишаються 8посад суддів у місцевих судах Тернопільської області, з них:
- 1 вакантна посада судді у Бучацькому районному суді Тернопільської області;
- 1 вакантна посада судді у Козівському районному суді Тернопільської області;
- 2 вакантні посади суддів у Теребовлянському районному суді Тернопільської області;
- 1 вакантна посада судді у Тернопільському міськрайонному суді Тернопільської області;
- 1 вакантна посада судді у Тернопільському окружному адміністративному суді;
- 2 вакантних посад суддів у господарському суді Тернопільської області.
31 березня 2015 року відбулась урочиста церемонія складення присяги вперше призначеними на посаду суддями в порядку, визначеному Законом України “Про судоустрій і статус суддів” за участю Президента України, Голови Конституційного суду України, Голови Верховного Суду України, Голови Ради суддів України, Голови Вищого адміністративного суду України, Голови Вищого господарського суду України, Голови Вищого спеціалізованого суду з розгляду цивільних і кримінальних справ, Голови Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Голови Державної судової адміністрації України.
У Тернопільській області 6осіб, призначених на посаду судді вперше, які присягнули українському народу, а саме:
№ п/п
|
ПІБ судді
|
Найменування суду
|
Дата та номер Указу Президента про призначення
|
1.
|
БОРОВЕЦЬ
Ярослав Ярославович
|
Господарський суд
Тернопільської області
|
25.07.2013
№ 391/2013
|
2.
|
КОСТІВ
Ліля Іванівна
|
Лановецький районний суд Тернопільської області
|
18.10.2013
№ 571/2013
|
3.
|
МОСТЕЦЬКА
Анна Андріївна
|
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
|
18.10.2013
№ 570/2013
|
4.
|
ПОЗНЯК
Василь Михайлович
|
Тернопільський міськрайонний суд
Тернопільської області
|
07.11.2013
№ 620/2013
|
5.
|
СОДОМОРА
Роман Орестович
|
Бучацький районний суд Тернопільської області
|
25.07.2013
№ 391/2013
|
6.
|
ТОРСЬКА
Ірина Василівна
|
Заліщицький районний суд Тернопільської області
|
17.01.2014
№ 13/2014
|
Зазначені вище судді, відповідно до частини 1 статті 56 Закону України “Про судоустрій і статус суддів” набули повноважень судді та допущені до розгляду справ.
Протягом дев’яти місяців 2015 року місцевим загальним судам Тернопільської області надавалась методична допомога з питань:
- організації проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов’язків і завдань за підсумками роботи 2014 року;
- правильності заповнення декларацій про доходи та зобов’язання фінансового характеру, в тому числі і за кордоном щодо себе та членів своєї сім’ї за 2014 рік;
- надання щорічних відпусток працівникам апарату та суддям;
- встановлення випробувального терміну при прийнятті на роботу;
- прийняття на роботу на період відпустки з вагітністю та пологами, відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку;
- особливості застосування Законів України “Про очищення влади”, “Про відновлення довіри до судової влади в Україні”, а також Закону України “Про судоустрій і статус суддів” у редакції Закону України від 12.02.2015 № 192-VІІ;
- щодо порядку виготовлення посвідчень суддів, призначених на посаду судді вперше (обраних безстроково) та суддів, призначених на адміністративні посади;
- заповнення щомісячного звіту щодо штатної та фактичної чисельності суддів та працівників апаратів місцевих судів;
- порядку заповнення Звіту щодо підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів за 9 місяців 2015 року;
- організація проведення спеціальної перевірки відомостей щодо осіб, які претендують на зайняття посади, яка передбачає зайняття відповідального або особливо відповідального становища, або посади з підвищеним корупційним ризиком відповідно до статей 56-58 закону України “Про запобігання корупції”.
Протягом третього кварталу 2015 року згідно плану роботи територіального управління Державної судової адміністрації України у Тернопільській області, затвердженого начальником територіального управління, та з метою вивчення стану ведення кадрового діловодства та дотримання вимог Закону України “Про державну службу”, головним спеціалістом з кадрової роботи управління перевірено та надано методичну та практичну допомогу Монастириському районному суду Тернопільської області.
Результати проведеної перевірки показали, що зазначена робота у вищезазначеному суді ведеться на належному рівні з дотриманням вимог законодавства про державну службу та антикорупційного законодавства, проте із наявними неточностями в частині організації ведення.
Протягом періоду, що аналізується територіальним управлінням Державної судової адміністрації України у Тернопільській області видано 87 наказів. З них:
- з кадрових питань (особового складу) – 51;
- щодо надання відпусток – 31;
- щодо відряджень – 5.
Відповідно до статті 12 Закону України “Про засади запобігання і протидії корупції” від 07.04.2011 р. № 3206-VІІ (далі - Закону) та статті 13 Закону України “Про державну службу”, із 13 фактично працюючих (станом на 30.03.2015, включаючи двох звільнених на сьогоднішній день працівників) державних службовців територіального управління, усі в термін до 1 квітня 2015 року подали декларації про майно, доходи витрати і зобов’язання фінансового характеру за 2014 рік.
Випадків щодо несвоєчасного подання декларацій не було.
Заповнені бланки декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за минулий рік долучено до особових справ державних службовців. На виконання статті 12 Закону зі змінами, внесеними до цієї статті згідно із Законом України від 13.05.2014 № 1261-VІІ, які набрали чинності з 1 січня 2015 року, копії декларацій було надіслано для перевірки достовірності зазначених у них відомостей до центрального органу виконавчої влади, що реалізовує державну податкову політику – Державну фіскальну службу України.
Відповідно до наказу Державної судової адміністрації України від 21.01.2015 № 68/к “Про проведення щорічної оцінки виконання начальниками територіальних управлінь Державної судової адміністрації України та їх заступниками покладених на них обов’язків і завдань у 2014 році” начальник територіального управління ДСА України у Тернопільській області та його заступник пройшли щорічне оцінювання за підсумками роботи у 2014 році, отримавши підсумкову оцінку “добра”.
На виконання наказу Державної судової адміністрації України від 31.01.2015 р. № 114/к“Про проведення щорічної оцінки виконання керівниками апаратів місцевих і апеляційних судів та їх заступниками покладених на них обов’язків і завдань” у лютому - березні 2015 року проведено щорічну оцінку виконання керівниками апаратів місцевих судів Тернопільської області та їх заступниками покладених на них обов’язків і завдань за підсумками роботи 2014 року.
При проведенні щорічної оцінки керувались Порядком проведення щорічної оцінки виконання керівниками апаратів місцевих та апеляційних судів та їх заступниками покладених на них обов’язків і завдань, затвердженого наказом ДСА України від 19 квітня 2011 р. № 354/к, зі змінами згідно наказу ДСА України від 31.01.2015 № 113/к.
Із 36 фактично призначених керівників та заступників керівників апаратів місцевих судів Тернопільської області, включаючи господарський та Тернопільський окружний адміністративний суд, щорічній оцінці у 2015 році підлягало 27 державних службовців (13 керівників апаратів та 14 заступників керівників апаратів), 9 – не підлягало щорічні оцінці (з них – 5 вагітних жінок (перебування у декретній відпустці), 4 – призначених на відповідні посади у звітному році). За підсумками проведеної роботи отримали оцінки відмінно 6 державних службовців (3 керівники апаратів та 3 заступники керівників апаратів місцевих судів області), що працюють на відповідних посадах, добре – 21 (10 керівників та 11 заступників керівників апаратів судів), незадовільних оцінок немає.
Заповнені форми бланків щорічної оцінки керівників апаратів місцевих судів Тернопільської області та їх заступників затверджено начальником територіального управління відповідно до Порядку проведення щорічної оцінки.
Із усіх фактично працюючих державних службовців місцевих судів Тернопільської області підлягало оцінюванню 263 особи, 74 державних службовців апаратів судівне підлягало щорічному оцінюванню, з них 17 вагітних жінок та 57 призначених у звітному періоді. За підсумками проведеної роботи та за результатами оцінювання отримали оцінки:
- низькі – 0;
- задовільні – 2,
- добрі – 207,
- високі – 54.
Із 62 фактично працюючих державних службовців господарського суду Тернопільської області щорічному оцінюванню підлягало 37 осіб, не підлягали щорічному оцінюванню 23 особи, з них 11 вагітних жінок та 12 призначених у звітному періоді. За підсумками проведеної роботи та за результатами оцінювання отримали оцінки:
- низькі – 0;
- задовільні – 0,
- добрі – 14,
- високі – 23.
У Тернопільському окружному адміністративному суді із 40 фактично працюючих державних службовців щорічному оцінюванню у 2015 році за підсумками роботи 2014 року підлягало 19 державних службовців, не підлягала щорічній оцінці 21 особа, з них 1 вагітна жінка та 20 призначених у звітному періоді. За підсумками проведеної роботи та за результатами оцінювання отримали оцінки:
- низькі – 0;
- задовільні – 1,
- добрі – 17,
- високі – 1.
З метою підвищення ефективності діяльності державних службовців у територіальному управлінні ДСА України у Тернопільській області протягом лютого поточного року проводилась щорічна оцінка виконання державними службовцями покладених на них обов’язків і завдань за підсумками роботи 2014 року.
Даний напрямок роботи здійснюється з метою визначення рівня професійної підготовки і відповідності державного службовця займаній посаді на державній службі.
Із 13 фактично працюючих (станом на лютий 2015, включаючи двох звільнених на сьогоднішній день працівників) державних службовців територіального управління у поточному 2015 році щорічному підлягали оцінюванню 8 осіб, 3 працівники не підлягали щорічній оцінці у 2015 році, оскільки були призначені на посади у звітному періоді.
За підсумками проведення усіх етапів щорічної оцінки державних службовців здійснено аналіз та узагальнення результатів її проведення.
Проведена щорічна оцінка свідчить про дієву спроможність працівників територіального управління виконувати завдання, покладені на територіальне управління Державної судової адміністрації України у Тернопільській області.
Заповнені форми бланків щорічної оцінки державними службовцями територіального управління Державної судової адміністрації України у Тернопільській області долучені до особових справ.
Територіальним управлінням ДСА України у Тернопільській області постійно ведеться робота щодо направлення на адресу Державної судової адміністрації України карток обліку на виготовлення посвідчень суддям, а також направлення посвідчень на знищення відповідно до Положення про порядок виготовлення, обліку, заміни та знищення посвідчень суддів, суддів, яких призначено на адміністративні посади, суддів у відставці, народних засідателів та присяжних затверджене рішенням Ради суддів України від 25.04.2014 р. № 23.
Відповідно до листів Державної судової адміністрації України, територіальним управлінням організовано проходження практики у місцевих судах Тернопільської області 147 студентам вищих навчальних закладів.
Відповідно до Положення про формування кадрового резерву для державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2001 року № 199, щороку переглядаються списки кадрового резерву для державної служби. Відповідно до наказу ДСА України від 31.01.2015 року № 104/к “Про затвердження кадрового резерву для державної служби начальників та заступників начальників територіальних управлінь Державної судової адміністрації України на 2015 рік”, у резерв на посаду начальника та заступника начальника територіального управління зараховано 4 особи, зокрема на посаду начальника – 2 та на посаду заступника начальника територіального управління – 2 особи.
Згідно наказу територіального управління від 22.01.2015 р. № 3-к “Про затвердження кадрового резерву для державної служби керівників та заступників керівників апаратів місцевих загальних судів Тернопільської області на 2015 рік” затверджено списки осіб, зарахованих у кадровий резерв на посади керівників апаратів та їх заступників місцевих судів Тернопільської області.
З метою реалізації Закону України “Про очищення влади”, згідно з Порядком проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону України “Про очищення влади” (затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 № 563, зі внесеними змінами відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.03.2015 № 167), Планом проведення перевірок відповідно до Закону України “Про очищення влади” (затвердженим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.10.214 № 1025-р.), а також згідно плану заходів ДСА України щодо реалізації Закону України “Про очищення влади” (затверджених наказом Державної судової адміністрації України від 05.11.2014 р. № 15), у квітні 2015 року територіальним управлінням видано наказ “Про проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених Законом України “Про очищення влади” до державних службовців територіального управління Державної судової адміністрації України у Тернопільській області.
У встановлений Законом строк наказ було розміщено на офіційному веб-сайті територіального управління. Із даним наказом усіх працівників ознайомлено під розписку, які в десятиденний термін з дня початку проведення перевірки, подали власноручно написані заяви про відсутність заборон, визначених частиною третьою або четвертою статті 1 Закону України “Про очищення влади”, згоду на проходження перевірки та оприлюднення відомостей щодо них відповідно до Закону.
Інформація про початок проходження перевірки, копії заяв та декларацій державних службовців територіального управління, крім інформації з обмеженим доступом, розміщено на офіційному веб-сайті ТУ ДСА України у Тернопільській області.
Протягом періоду проведення перевірки по мірі надходження заяв працівників управління про згоду на проходження перевірки, головним спеціалістом з кадрової роботи направлені повідомлення про початок проходження перевірки в Міністерство юстиції України та запити про проведення перевірки до:
- Головних управлінь ДФС за місцем проживання особи;
- Служби безпеки України.
16 червня 2015 року начальником територіального управління видано наказ “Про проведення перевірки щодо керівників апаратів місцевих судів Тернопільської області та їх заступників відповідно до Закону України “Про очищення влади”. Згідно наказу 06 липня 2015 року визначено днем початку проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою або четвертою статті 1 Закону України “Про очищення влади” стосовно працівників, які обіймають посади керівників та заступників керівників апаратів місцевих загальних судів Тернопільської області.
За результатами проведеної перевірки щодо відповідних працівників складаються довідки перевірок згідно вимог Закону України “Про очищення влади”, а інформація розміщується на веб-сайті територіального управління.
6.1. Підвищення кваліфікації
Територіальним управлінням Державної судової адміністрації України у Тернопільській області приділяється належна увага зовнішньому навчанню та підвищенню кваліфікації працівників управління та апаратів місцевих судів області. Проводиться робота щодо залучення суддів та працівників місцевих судів Тернопільської області до проходження курсів підвищення кваліфікації в Національній школі суддів України та її Чернівецькому регіональному відділенні.
Підготовка здійснюється відповідно до Графіку підготовки відповідної категорії суддів та працівників апаратів судів на 2015 рік Чернівецького регіонального відділення Національної школи суддів України, який висвітлено на офіційному веб-сайті територіального управління та надіслано до відома суддів та працівників апаратів місцевих судів Тернопільської області.
Протягом 9 місяців 2015 року підвищили кваліфікацію 38 суддів місцевих судів Тернопільської області, з них:
- призначених вперше - 12;
- обраних безстроково - 9;
- обраних на адміністративну посаду у суді - 4;
- суддів, які пройшли періодичне навчання
з метою підвищення кваліфікації - 13.
Протягом дев’яти місяців 2015 року підвищення кваліфікації пройшли 23 працівники апаратів місцевих судів Тернопільської області, з них:
-помічників суддів - 2;
- керівників апаратів судів та їх заступників - 10 ;
- інших державних службовців апаратів судів - 11.
Національна школа суддів України згідно з Графіком підготовки суддів та працівників апаратів судів на 2015 рік з 2 по 6 березня 2015 року у м. Києві проводила підготовку голів та заступників голів місцевих загальних судів, участь у якій взяли 2 суддів місцевих районних судів області, які призначені на адміністративні посади у судах. Серед них 1 голова та 1 заступник голови місцевого суду Тернопільської області.
Головний спеціаліст з кадрової роботи територіального управління у період з 19 по 20 березня 2015 року в м. Києві взяла участь у семінарі на тему: “Судове адміністрування: європейський досвід та практика”, який проводився Державною судовою адміністрацією України в рамках залучення допомоги Європейської комісії за програмою TAIEX. Також, у період з 10 по 11 вересня 2015 року головний спеціаліст пройшла навчання з питань ведення інформаційно-аналітичної системи “Кадри-WEB”. Дана система дозволить мати доступ до кожного штатного розпису будь-якого суду в розрізі кількості та укомплектованості посад, наявності вакантних посад, розмірів фондів заробітної плати окремого суду, посадових окладів працівників судів, забезпечить прозоре та ефективне планування трудових ресурсів та використання бюджетних коштів. Разом з тим, така система дасть можливість контролю за виконанням нормативних актів (наказів, розпоряджень), що створюються у апаратах судів.
7. Взаємодія із засобами масової інформації
З метою висвітлення інформації про роботу ТУ ДСА України у Тернопільській області, протягом періоду, що аналізується на офіційному веб-сайті територіального управління було розміщено 50 матеріалів щодо результатів діяльності територіального управління у 2014 році, першому кварталі та першому півріччі 2015 року.
Зокрема, у розділі “Новини” розміщено аналіз роботи територіального управління у 2014 році,інформацію про стан розгляду звернень громадян в територіальному управлінні та місцевих судах області за 2014 рік; про розміщення публікацій місцевими судами області на офіційних веб-сайтах протягом 2014 року та першого кварталу 2015 року; про опублікування аналізу обліково-статистичної роботи в територіальному управлінні та місцевих судах області та огляду даних судової статистики за 2014 рік та перше півріччя 2015 року, а також зведених статистичних звітів про роботу судів першої інстанції з розгляду справ та матеріалів за 2014 рік та перше півріччя 2015 року; про зміну у сплаті судового збору; про підсумки проведення щорічного оцінювання виконання державними службовцями управління покладених на них обов’язків і завдань за підсумками роботи у 2014 році; про участь головного спеціаліста з кадрової роботи у семінарі в м. Києві на тему “Судове адміністрування і європейський досвід та практика”; про участь заступника начальника та спеціалістів управління в семінарі у режимі відеоконференцзв’язку, організованому Державною судовою адміністрацією України спільно з Департаментом державних закупівель та державного замовлення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, щодо застосування чинного законодавства у сфері здійснення державних закупівель;про складення присяги вперше призначеними на посаду суддями; про робочий візит Голови Державної судової адміністрації України Холоднюка З.В. на Тернопільщину з нагоди оновлення приміщень Тернопільського міськрайонного і Теребовлянського районного судів;щодоприйняття Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору”; про проведення РСП ДП “Інформаційні судові системи” наради в режимі відеоконференції з місцевими судами з приводу оновлення КП Д-3;про проведення прес-центром судової влади України виробничу нараду з прес-секретарями та особами, які виконують їх обов’язки, апеляційного і місцевих судів загальної юрисдикції Тернопільської області; про звільнення судді; про участь працівників управління у семінарі в режимі відеоконференцзв’язку,що проводився ДСА України спільно зі спеціалістами редакції журналу “Радник у сфері державних закупівель” та ін. (всього 31 публікації).
На підставі наданих районними судами області даних щодо надсилання копій судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень, територіальним управлінням підготовлено узагальнену інформацію про стан виконання місцевими судами області вимог Закону України “Про доступ до судових рішень” за 2014 рік, яку розміщено на веб-сторінці управління у відповідному розділі.
Окрім того, у розділі “Про ТУ ДСА України” оприлюднено плани роботи територіального управління на перше та друге півріччя 2015 року.
Розділ “Інформація для суддів” доповнено графіком підготовки суддів на 2015 рік Чернівецького регіонального відділення НШСУ; розділ “Інформація для судів” - графіком підготовки працівників апаратів судів на 2015 рік Чернівецького регіонального відділення НШСУ.
Опубліковано інформаційно-аналітичні довідки про роботу ТУ ДСА України у Тернопільській області у 2014 році, першому кварталі та першому півріччі 2015 року (розділ “Результати діяльності”).
У розділі “Статистичні дані” містяться зведені статистичні звіти про роботу судів першої інстанції з розгляду справ та матеріалів за 2014 рік та перше півріччя 2015 року, аналіз обліково-статистичної роботи в територіальному управлінні та місцевих загальних судах області за 2014 рік, перше півріччя 2015 року та огляд даних про стан здійснення правосуддя місцевими судами області у 2014 році, першому півріччі 2015 року.
Також оприлюднено річний план закупівель на 2015 рік та інформацію про застосування переговорних процедур закупівель у 2015 році (розділ “Державні закупівлі”).
Для зацікавлених осіб доступними також є відомості розділу “Виконання вимог Закону України “Про очищення влади”, зокрема накази ТУ ДСА України у Тернопільській області від 30.04.2015р. “Про проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених Законом України “Про очищення влади” до державних службовців територіального управління Державної судової адміністрації України у Тернопільській області” та від 16.06.2015р. “Про проведення перевірки щодо керівників апаратів місцевих судів Тернопільської області та їх заступників відповідно до Закону України “Про очищення влади”; інформація про початок перевірки професійних суддів; інформація про результати проведення перевірки щодо суддів апеляційного та місцевих судів Тернопільської області, працівників територіального управління, а також керівників апаратів та їх заступників.
Також, у газеті “RIA ПЛЮС” опубліковано інтерв’ю із заступником начальника територіального управління Державної судової адміністрації України у Тернопільській області про заходи, спрямовані на боротьбу із корупцією у територіальному управлінні.
8. Стан дотримання виконавської дисципліни
До територіального управління Державної судової адміністрації України у Тернопільській області протягом 9-ти місяців 2015 рокунадійшло 6134 документів.
Із загальної кількості документів отримано безпосередньо:
- заступником начальника територіального управління – 667;
- відділом планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності – 2296;
- сектором організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій – 2037;
- сектором матеріально-технічного та господарського забезпечення, організації діяльності служби судових розпорядників - 72;
- головним спеціалістом з кадрової роботи – 973;
- головним спеціалістом з забезпечення договірної та позовної роботи – 89.
З них із встановленими термінами виконання отримано 34 документи.
Серед документів, що надійшли до територіального управління протягом звітного періоду:
- 1 Указ Президента України;
- 55 наказів Державної судової адміністрації України;
- 240 листів Державної судової адміністрації України (в т.ч. від управлінь та відділів);
- 5 - від Міністерства економічного розвитку і торгівлі;
- 13 - від ДП “Інформаційні судові системи”;
- 8 - від Міністерства юстиції України (Головного управління юстиції у Тернопільській області);
- 1 - від Міністерства фінансів України;
- 1 - від Ради суддів України;
- 343 - від Генеральної прокуратури України, військової прокуратури Західного регіону України,прокуратури Тернопільської області та районних прокуратур загалом;
- 2 - від Вищого господарського суду України;
- 1 - від Вищого адміністративного суду України;
- 19 - від Вищої кваліфікаційної комісії суддів України;
- 27 - від Чернівецького регіонального відділення Національної школи суддів України;
- 10 - від апеляційного суду Тернопільської області;
- 30 - від Тернопільського окружного адміністративного суду;
- 11 - від Львівського апеляційного адміністративного суду;
- 3 - від Вінницького апеляційного адміністративного суду;
- 6 - від господарського суду Тернопільської області;
- 4392 - від місцевих судів області;
- 91 - від Тернопільської обласної державної адміністрації;
- 38 - від органів місцевого самоврядування;
- 667 - від органів виконавчої влади;
- 170 - таін.
Всі отримані документи опрацьовано вчасно без порушення встановлених термінів, а також в повному обсязі.
Протягом трьох кварталів 2015 року територіальним управлінням підготовлено та надіслано 2681 вихідний документ. З них безпосередньо:
- начальником територіального управління – 11;
- заступником начальника територіального управління – 149;
- відділом планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності – 121;
- сектором організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій – 223;
- сектором матеріально-технічного та господарського забезпечення, організації діяльності служби судових розпорядників – 59;
- головним спеціалістом з кадрової роботи – 400;
- головним спеціалістом з забезпечення договірної та позовної роботи - 1718.
Державній судовій адміністрації України та територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в інших областях протягом звітного періоду поточного року надіслано 177 документів.
Крім цього, територіальним управлінням підготовлено та надіслано документів:
- 2 - Міністерству економічного розвитку і торгівлі;
- 3 - Міністерству юстиції України;
- 2 - Національній школі суддів України;
- 18 - Чернівецькому регіональному відділенню НШСУ;
- 45 - апеляційному суду Тернопільської області;
- 5 - Львівському апеляційному адміністративному суду;
- 29 - Тернопільському окружному адміністративному суду;
- 1228 - місцевим судам області;
- 154 - Генеральній прокуратурі України, а також військовій прокуратурі Західного регіону України,прокуратурі Тернопільської області та районним прокуратурам);
- 44 - органам місцевого самоврядування;
- 91 - Тернопільській обласній державній адміністрації;
- 736 - органам виконавчої влади;
- 147 - та ін.
9. Організаційно - методична робота
Протягом дев’яти місяців 2015 року робота територіального управління була спрямована на виконання завдань, визначених Указами Президента України, наказами Голови Державної судової адміністрації України для забезпечення належних умов відправлення правосуддя, створення належних умов праці суддям та працівникам апарату судів.
Територіальним управлінням ДСА України у Тернопільській області сформовано і надіслано ДСА України статистичні звіти про роботу місцевих загальних судів області (за встановленими формами) за 2014 рік, перший квартал та перше півріччя 2015 року. За результатами статистичної звітності підготовлено огляд даних про роботу місцевих судів Тернопільської області у 2014 році, перше півріччя 2015 року, який надіслано ДСА України та місцевим судам області.
За підсумками роботи територіального управління у 2014 році, першому півріччі 2015 року проведено аналізи стану обліково-статистичної роботи в ТУ ДСА України у Тернопільській області та місцевих судах області, стану виконавської дисципліни, розгляду звернень громадян в територіальному управлінні та місцевих судах області.
Відповідно до листа ДСА України від 29.12.2014 р. №15-7149/14 “Щодо побудови та впровадження комплексної системи захисту інформації”, місцевими судами області опрацьовано надіслані Рекомендації щодо побудови та впровадження окремих організаційно-технічних рішень комплексної системи захисту інформації на об’єктах інформаційної діяльності Державної судової адміністрації України, апеляційних та місцевих судів загальної юрисдикції, а також територіальних управлінь Державної судової адміністрації, зокрема, затверджені Положення з порядку побудови та впровадження КСЗІ, призначено відповідальних осіб за координацію її побудови. Звітні відомості за встановленою формою та узагальнену інформацію надіслано ДСА України (лист від 30.01.2015 р. вих. № 148/04-9/1/15).
На виконання наказу Державної судової адміністрації України від 05.01.2015 р. №1 “Про внесення змін до Типового положення про апарат місцевого, апеляційного судів”, місцевими загальними судами області станом на 31.03.2015 р. внесено відповідні зміни до Положення про апарат суду, які в свою чергу затверджено зборами суддів.
З метою приведення статистичних кодів суддів у відповідність до вимог Інструкції щодо формування картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 05.12.2013 р. №169 у зв’язку із змінами в особовому складі суддів місцевих судів області, затверджено Довідник статистичних кодів суддів місцевих судів Тернопільської області (наказ від 25.05.2015р. № 13).
Відповідно до листа Державної судової адміністрації України від 10.01.2014р. №15-85/14, територіальним управлінням щомісячно узагальнюються та направляються ДСА України відомості щодо проведення сеансів відеоконференцзв’язку місцевими судами області. Так, за період з 01.01.2015 р. по 30.09.2015 р. судами проведено 454 сеансів відеоконференц-зв’язку. З них, з іншими судами – 217, з установами Державної пенітенціарної служби – 237.
Територіальним управлінням також здійснюється постійний контроль за оновленням інформації на офіційних веб-сайтах місцевих судів області. Керівники апаратів щомісячно інформують управління щодо розміщення публікацій на веб-сторінках судів. За три квартали поточного року на офіційних веб-сторінках місцевих судів розміщено 1 218 публікацій.
На виконання листа ДСА України від 05.02.2014 р. №15-684/14, управлінням щомісячно узагальнюється інформація про надсилання місцевими судами області SMS–повідомлень учасникам судового процесу (кримінального провадження), яка, відповідно, подається ДСА України. Так, у звітному періоді місцевими судами області направлено учасникам судового процесу 5085 текстів судових повісток, що становить 22395 SMS – повідомлень.
На виконання Закону України від 22 грудня 2005 року № 3262-ІУ “Про доступ до судових рішень”, Постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2006 р. №740 “Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру судових рішень”, територіальним управлінням систематично здійснюється аналіз щодо кількості судових рішень, надісланих місцевими судами області до Єдиного державного реєстру судових рішень.
Протягом звітного періоду місцевими судами області прийнято 44 259 рішень. До ЄДРСР за даний період надіслано 56 443 електронних копій судових рішень, що становить 128% по відношенню до загальної кількості винесених.
Працівниками територіального управління проведено комплексну перевірку роботи Монастириського районного суду Тернопільської області. Відповідно до затвердженого плану перевірці підлягали такі питання, як планування роботи суду, ведення діловодства, архівної справи, вивчення стану організації роботи з ведення судової статистики, кадрового діловодства, розгляд звернень громадян та забезпечення доступу до публічної інформації, щодо роботи служби судових розпорядників та забезпечення безпеки суддів.
За результатами проведеної перевірки складено довідку, яку направлено для відповідного реагування голові суду та керівнику апарату; сформовано пропозиції стосовно вдосконалення роботи з досліджуваних напрямків і розміщено на офіційному веб-сайті територіального управління.
Відповідно до Порядку проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону України “Про очищення влади”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 р. № 563, Порядку проведення Державною судовою адміністрацією України перевірки достовірності відомостей щодо осіб відповідно до Закону України “Про очищення влади”, затвердженого наказом ДСА України від 05.12.2014 р. № 162, в територіальному управлінні продовжується робота над опрацюванням запитів щодо перевірки достовірності відомостей стосовно застосування заборон, передбачених частинами третьою та четвертою статті 1 Закону України “Про очищення влади” (протягом першого півріччя поточного року відповідальними працівниками ТУ ДСА України надіслано відповіді на 1642 зазначених запити).
Відповідно до статей 56-58 Закону України “Про запобігання корупції” стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, а також посад з підвищеним корупційним ризиком, перелік яких затверджується Національним агентством, проводиться спеціальна перевірка, у тому числі щодо відомостей, поданих особисто.
На виконання вищевказаних нормативно-правових актів, за звітний період до територіального управління Державної судової адміністрації у Тернопільській області надійшло 138 запитів про проведення спеціальної перевірки відомостей, на які працівниками управління протягом 7-денного терміну було надано відповіді.
10. Юридичне та нормативно-правове забезпечення
На виконання наказу Державної судової адміністрації України від 15 квітня 2013 року № 54 “Про стан укладання та виконання цивільно-правових та господарських договорів”, наказу Державної судової адміністрації України від 18 травня 2015 року № 62 “Про затвердження Положення про порядок ведення договірної та позовної роботи в Державній судовій адміністрації України та її територіальних управліннях”, працівниками територіального управління здійснюється розробка та опрацювання проектів договорів, реєстрація та зберігання договорів,а також виконання та контроль за їх виконанням, щоквартально здійснюється узагальнення стану укладання і виконання договорів.
Протягом дев’яти місяців 2015 року територіальним управлінням Державної судової адміністрації України у Тернопільській області укладено 179 цивільно-правових та господарських договорів, з них: 175 – на користь місцевих загальних судів, та 4 – на користь територіального управління.
В лютому-березні 2015 року у відповідності до Закону України “Про здійснення державних закупівель” проведено закупівлю природного газу, електричної енергії, теплової енергії в гарячій воді, поштових марок та укладено відповідні договори. Укладено нові та продовжено дію чинних договорів про надання комунальних послуг.
Відповідно до наказу ДСА України від 06.03.2015 №30 “Про затвердження Положення про Порядок ведення претензійно-позовної роботи в Державній судовій адміністрації України та її територіальних управліннях”, територіальним управлінням здійснюється підготовка та розгляд претензій; підготовка позовів та документів, необхідних для їх судового розгляду; представництво інтересів Державної судової адміністрації України та територіального управління в судах; реєстрація, облік, зберігання, відправка документів з питань претензійної та позовної роботи та здійснення інших організаційно-технічних заходів; забезпечення контролю за веденням претензійної та позовної роботи; вивчення, узагальнення, аналіз результатів претензійної та позовної роботи, підготовка пропозицій щодо її поліпшення; вжиття заходів з метою усунення порушень, зазначених у документах прокурорського реагування, судових рішеннях, відповідних документах правоохоронних та контролюючих органів.
Станом на 30 вересня 2015 року 5 справ знаходилося у проваджені судів першої інстанції, 1 справа у суді апеляційної інстанції та 4 – в судах касаційної інстанцій. На користь територіального управління та Державної судової адміністрації України судами загальної юрисдикції прийнято 4 рішення.
На виконання наказів Державної судової адміністрації України України на адресу ДСА надсилалися звіти (інформація) за дев’ять місяців 2015 року щодо стану укладання та виконання цивільно-правових та господарських договорів з юридичними та фізичними особами щодо судових справ та щодо представництва інтересів ДСА України, ТУ ДСА України у Тернопільській області в судах.
Відповідно до Закону України “Про очищення влади”, Порядку проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону України “Про очищення влади”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 №563, Порядку проведення Державною судовою адміністрацією України перевірки достовірності відомостей щодо осіб відповідно до Закону України “Про очищення влади”, затвердженого наказом ДСА України від 05.12.2014 №162, здійснюється перевірка достовірності відомостей щодо незастосування заборон, передбачених частиною четвертою статті 1 Закону України “Про очищення влади”, що містяться в Єдиному державному реєстрі судових рішень.
Згідно із Законом України “Про запобігання корупції”, Порядком проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2015 №171, Порядком проведення Державною судовою адміністрацією України перевірки відомостей стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, що передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком під час проведення спеціальної перевірки відповідно до Закону України “Про запобігання корупції”, затвердженого наказом ДСА України від 05.06.2015 №74, під час проведення спеціальної перевірки щодо претендента на посаду здійснюється пошук відомостей в Єдиному державному реєстрі судових рішень про притягнення особи до кримінальної відповідальності.
Постійно ведеться моніторинг за прийняттям нових та внесенням змін до чинних законів України та підзаконних нормативно-правових актів, надаються правова допомога та роз’яснення законодавства працівникам управління та апаратів місцевих загальних судів Тернопільської області, проводиться вивчення та аналіз судової практики з метою ефективного представництва інтересів управління та ДСА України у судах загальної юрисдикції.
Начальник управління ТЕСЛЮК Я.С.
Вільчинська О.В.,
Дідух В.О.,
Блаженко В.Б.,
Бойчук В.М.