Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Уряд затвердив нові Правила надання та отримання електронних комунікаційних послуг.
Відповідна постанова від 25 червня 2025 року № 761 набирає чинності через три місяці з дня опублікування, крім окремих норм.
Мінцифри роз'яснило, що оператори отримали інструменти для боротьби зі спам-викликами та нав'язливою рекламою, і мають упродовж кількох місяців їх технічно реалізувати.
Зазначається, що Правила вводитимуть поступово, щоб дати час операторам на технічні доопрацювання.
Мінцифри назвало переваги нових Правил:
Захист від спаму. Оператори мають право блокувати номери, з яких масово надходять дзвінки без згоди абонента. Компанії, які планують дзвонити клієнтам, повинні укласти договір з оператором і використовувати тільки зазначені в ньому номери.
Якщо ви отримаєте спам-виклик - зможете повідомити про це свого оператора, і номер спамера заблокують. Також постачальники зв'язку отримали інструменти для обмеження підозрілих викликів - ще до того, як вони потрапляють до вас.
Контроль - у ваших руках. В особистому кабінеті ви бачитимете витрати, зможете вимкнути платні розваги й керувати послугами самостійно.
Подвійна згода = захист від випадкових витрат. Жодна платна контент-послуга не активуватиметься без вашого підтвердження. Платитимете тільки за те, що замовили.
Підтримка для українців у зоні бойових дій:
- SIM-картки не блокуватимуть за несплату.
- Під час першого входу в мережу надаватиметься безоплатний пакет зв'язку.
Захист від боргів. Установлено граничні ліміти на «мінус». Великі неочікувані борги залишаться в минулому.
Прозорість Інтернету. Договір має містити реальну швидкість Інтернету. Якщо вона нижча - можна буде подати скаргу до НКЕК або звернутися до суду.
Джерело: ЛІГА:ЗАКОНЛІГА:ЗАКОН