Держспецзв’язку дає відповіді на найпоширеніші запитання українців щодо протидії загрозам у кіберпросторі, безпечного користування телефонами, інтернетом та інші.
На комп’ютері зберігаються кілька важливих файлів. Які налаштування можна зробити у Windows, щоб додатково захистити ці документи, чи можна їх зашифрувати?
- Найпростіший спосіб додатково захистити важливі файли від сторонніх – встановити пароль. Така можливість є для будь-яких документів Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint).
На комп’ютерах з операційною системою Windows шлях такий: Файл > Відомості>Захист документа > Шифрування паролем.
Після цього потрібно ввести пароль, а потім ще раз його підтвердити. Важливо! Якщо ви забудете пароль, відновити документ може бути складно – лише із застосуванням спеціальних програм. У будь-який час можна легко зняти пароль із документа. Для цього відкрийте його, натисніть Файл>Відомості>Захист документа. Після чого просто очистіть вікно з паролем.
- Також у Windows є вбудований інструмент шифрування окремих файлів та папок – EFS. Він може стати у пригоді, якщо до вашого комп’ютера мають доступ кілька осіб.
• Клікніть правою кнопкою мишки на потрібний документ або папку та натисніть Властивості.
• У категорії Загальні натисніть кнопку Додатково.
• Поставте «пташку» біля пункту Шифрувати вміст для захисту даних. Натисніть Ок, а потім Застосувати (якщо у папці зберігаються кілька документів, система запитає, шифрувати їх усі чи лише певний файл – оберіть потрібний варіант).
- Ще один спосіб захистити файли – додати їх у зашифрований архів із паролем.
- Також можна скористатися спеціальними програмами для шифрування файлів (наприклад, VeraCrypt).
- Як варіант, можна також перенести важливі файли на спеціальну захищену флешку.