ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ ТУ ДСА України у Тернопільській області
від 05.05.2025 № 12
Порядок
організації роботи з повідомленнями про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції" в Територіальному управлінні Державної судової адміністрації України у Тернопільській області
- Загальні положення
- Цей Порядок визначає внутрішні процедури і механізми приймання, розгляду, перевірки та належного реагування в Територіальному управлінні Державної судової адміністрації України у Тернопільській області (далі – Територіальне управління) на здійснене викривачем повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції» (далі – повідомлення).
- У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
викривач – працівник Територіального управління, який за наявності переконання, що інформація є достовірною, повідомив про можливі факти корупційних або пов’язаних із корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції" (далі – Закон), які вчинив інший працівник Територіального управління, а також будь-яка фізична особа, яка повідомляє про можливе порушення, яке вчинив працівник Територіального управління, якщо така інформація стала їй відома у зв’язку з її професійною, господарською, громадською, науковою діяльністю, пов’язаною із співпрацею з Територіальним управлінням або участю такої фізичної особи в передбачених законодавством процедурах, які є обов’язковими для початку проходження служби чи трудової діяльності в Територіальному управлінні;
попередній розгляд повідомлення – процедура перевірки фактичних даних, що підтверджують можливе вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, інших порушень Закону, викладених у повідомленні, у тому числі анонімному, яку проводить уповноважена особа у порядку та строки, установлені Законом;
уповноважена особа – уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції Територіального управління;
попереднє опрацювання повідомлення - проведення уповноваженою особою перевірки (аналізу) фактичних даних (інформації), що підтверджують можливе вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, інших порушень Закону, викладених у повідомленні, у тому числі анонімному, з метою визначення його відповідності до вимог Законів України "Про звернення громадян", "Про доступ до публічної інформації", "Про запобігання корупції" тощо.
Інші терміни в цьому Порядку вживаються в значенні, наведеному в Законі та Порядку ведення Єдиного порталу повідомлень викривачів, затвердженому наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 03 січня 2023 року № 1/23, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 05 січня 2023 року за № 22/39078.
- Приймання повідомлень
- Приймання повідомлень у Територіальному управлінні здійснюється зовнішніми і внутрішніми каналами (на спеціальну телефонну лінію та/або через Єдиний портал повідомлень викривачів або в інший спосіб відповідно до абзацу двадцять другого частини першої статті 1 Закону), а також іншими каналами (шляхом особистого прийому громадян, через робочу адресу електронної пошти, офіційну адресу електронної пошти, поштовою адресою та скриньку для документів, розміщену у приміщенні тощо).
- Документи, які надійшли до особи відповідальної за отримання відповідної документації, та в яких під час попереднього опрацювання виявлено ознаки повідомлення, у тому числі повідомлення без зазначення авторства (далі – анонімне повідомлення), якщо наведена в ньому інформація містить фактичні дані, що вказують на можливе вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, які можуть бути перевірені відповідно до Закону, негайно (протягом робочого дня у який отримано таке повідомлення, або не пізніше наступного робочого дня, у разі його надходження після 17 год 00 хв у робочі дні, а також неробочий час або вихідні дні) передаються до уповноваженої особи.
- Конверти (впакування), що надходять до посадової особи Територіального управління, відповідальної за ведення діловодства з відмітками "повідомлення викривача" або "повідомлення про порушення керівника", передаються без реєстрації (нерозкритими, без ознайомлення з їх змістом) до уповноваженої особи.
- Повідомлення, які надійшли зовнішніми каналами, на спеціальну телефонну лінію та/або до посадової особи Територіального управління, відповідальної за ведення діловодства, уповноважена особа, яка є авторизованим користувачем Єдиного порталу повідомлень викривачів, вносить до Єдиного порталу повідомлень викривачів згідно з пунктом 4 розділу IV Порядку ведення Єдиного порталу повідомлень викривачів, затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 03 січня 2023 року № 1/23, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 січня 2023 року за № 22/39078, не пізніше наступного робочого дня за днем їх надходження.
III. Розгляд і перевірка повідомлень
- Уповноважена особа здійснює попередній розгляд повідомлення відповідно вимог до статті 532 Закону з урахуванням цього Порядку.
- Під час здійснення уповноваженою особою попереднього розгляду повідомлення, така особа має, зокрема, право:
1) витребувати від інших структурних підрозділів Територіального управління документи, у тому числі ті, що містять службову інформацію та робити їх копії;
2) викликати та опитувати осіб, дій або бездіяльності яких стосуються повідомлені викривачем факти, у тому числі начальника, заступника начальника Територіального управління;
3) звертатися до Національного агентства щодо порушених прав викривача, його близьких осіб;
4) вносити подання начальнику Територіального управління (особі, яка виконує його обов’язки) про притягнення винних осіб до дисциплінарної відповідальності за порушення цього Закону;
5) виконувати інші визначені законом повноваження, спрямовані на всебічний розгляд повідомлень викривачів та захист їхніх прав та свобод.
У разі невиконання законних вимог уповноваженої особи, надання їй завідомо недостовірної інформації чи інформації не в повному обсязі, порушення встановлених Законом строків її надання, уповноважена особа повідомляє в письмовій формі або через систему електронного документообігу начальника Територіального управління про такі факти для встановлення обставин невиконання законних вимог уповноваженої особи та вжиття заходів в порядку, визначеному Законами України "Про державну службу" та "Про запобігання корупції".
- Якщо під час попереднього розгляду повідомлення встановлено, що воно не відповідає вимогам Закону, уповноважена особа передає таке повідомлення посадовій особі Територіального управління, відповідальній за ведення діловодства, і подальший розгляд такого повідомлення здійснюється в порядку, визначеному для розгляду звернень громадян, про що особа, яка здійснила повідомлення, інформується листом Територіального управління, про що відповідальною особою (уповноваженою особою), яка здійснює розгляд повідомлення (звернення) здійснюється відповідна відмітка результату розгляду у Єдиному порталі повідомлень викривачів.
- Якщо під час попереднього розгляду повідомлення встановлено, що воно не належить до компетенції Територіального управління, подальший розгляд такого повідомлення припиняється, про що особа, яка здійснила повідомлення, інформується листом Територіального управління з наданням роз’яснення щодо компетенції органу або юридичної особи, уповноважених на здійснення розгляду чи розслідування фактів, викладених у повідомленні, про що відповідальною особою (уповноваженою особою), яка здійснює розгляд повідомлення (звернення) здійснюється відповідна відмітка результату розгляду у Єдиному порталі повідомлень викривачів.
- Уповноважена особа повідомляє начальника Територіального управління у письмовій формі або через систему електронного документообігу відповідно до статті 28 Закону, якщо викладена в повідомленні інформація стосується уповноваженої особи, до якої надійшло таке повідомлення. Порядок розгляду такого повідомлення визначає начальник Територіального управління відповідно до статті 30 Закону шляхом накладення відповідної резолюції.
- Якщо викладена в повідомленні інформація стосується начальника Територіального управління таке повідомлення надсилається в триденний строк листом Територіального управління суб’єкту, уповноваженому здійснювати розгляд чи розслідування фактів, викладених у повідомленні, про що особа, яка здійснила повідомлення, інформується листом Територіального управління за підписом уповноваженої особи.
- Якщо за результатами попереднього розгляду повідомлення встановлено, що викладена в ньому інформація містить ознаки дисциплінарного проступку відповідно до частини другої статті 65 Закону України "Про державну службу" та/або частини другої статті 65-1 Закону України "Про запобігання корупції", уповноважена особа вносить начальнику Територіального управління у письмовій формі або через систему електронного документообігу подання для розгляду відповідно до вимог законодавства.
- Якщо в ході попереднього розгляду повідомлення виявлено ознаки корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією, вчиненого працівником Територіального управління, матеріали щодо попереднього розгляду такого повідомлення передаються відповідному спеціально уповноваженому суб’єкту у сфері протидії корупції або Державному бюро розслідувань листом Територіального управління у строк, установлений частиною шостою статті 53 Закону.
- Особі, яка здійснила повідомлення, надається листом Територіального управління детальна інформація про результати попереднього розгляду її повідомлення, а також дисциплінарного провадження, якщо воно проводилося, у триденний строк з дня завершення відповідного розгляду чи провадження.
- З метою виконання пункту 9 цього розділу голова відповідної дисциплінарної комісії інформує уповноважену особу не пізніше наступного робочого дня за днем завершення відповідних службових розслідувань і дисциплінарних проваджень про службові розслідування, дисциплінарні провадження та їх результати в обсязі, необхідному для інформування особи, яка здійснила повідомлення.
- Інформація, створена за результатами попереднього розгляду повідомлення, про особу викривача та особу, стосовно якої проводилася попередня перевірка, є конфіденційною інформацією, доступ до якої надається з дотриманням вимог Законів України "Про запобігання корупції" та "Про захист персональних даних".
- Повідомлення та матеріали щодо їх попереднього розгляду, а також інші пов’язані з ними документи формуються у справи та зберігаються протягом п’яти років (повідомлення та матеріали, розглянуті як звернення – протягом трьох років) з дня отримання таких повідомлень.